بهترین سایت ها برای آموزش سئو


تاریخ ارسال :

۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

بهترین سایت ها برای آموزش سئو

فرصت امروز- مترجم: امیر آل علی



برای یادگیری و بهروز نگه داشتن اطلاعات خود در زمینه سئو چه اقدامی را انجام می-دهید؟ ممکن است کتاب را در این رابطه کافی بدانید، با این حال توجه داشته باشید که از زمان نوشتن تا چاپ یک کتاب، زمان طولانی ای طی خواهد شد و اگر صرفا به آن تاکید داشته باشید، بدون شک جدیدترین ترندها را از دست خواهید داد.

در این رابطه پادکست نیز گزینه چندان خوبی محسوب نشده و شما نیاز به مشاهده خواهید داشت. به همین خاطر در حال حاضر سایت ها بهترین گزینه های موجود محسوب شده و کمک می کنند که شما بتوانید به انواع اطلاعات موردنیاز خود در کمترین زمان ممکن دست پیدا کنید، با این حال سوالی که مطرح می شود این است که بهترین سایت ها در این حوزه کدامند؟ در این مقاله به بررسی 13 مورد منتخب خواهیم پرداخت. نکته دیگری که اهمیت فهرست کردن بهترین ها را کاملا ضروری کرده است این است که برخی از سایت ها اقدام به معرفی روش-هایی می کنند که ابدا متناسب نبوده و به همین خاطر بسیار مهم است که نسبت به معتبرترین ها آگاهی داشته باشید.

بهترین سایت آموزش سئو

1- Google Webmaster Central Blog

گوگل به عنوان بزرگ‏ترین و محبوب ترین موتور جست وجو جهان، همواره در زمینه سئو اقدامات متنوعی را انجام داده است. برای مثال تولید نرم‏افزارهای موردنیاز یکی از این اقدامات محسوب می شود، با این حال برای یادگیری نیز میتوانید از این برند جهانی کمک بگیرید. در این بخش شما با انواع تعاریف، اقدامات و توصیه ها آشنا خواهید شد و می توانید اطلاعات خوبی را نسبت به سایت خود و یا افراد دیگر از نظر وضعیت سئو به دست آورید.

مطلب مرتبط: راه های آموزش رایگان سئو

2-Search Engine Journal

سایتی که این مقاله در آن منتشر شده است، در سال 2003 تاسیس شده و از آن زمان در زمینه سئو، تولید محتوا و تبلیغات جدیدترین مطالب را منتشر می‏کند. همچنین پوشش اخبار از دیگر ویژگی های آن محسوب می شود. در نهایت همکاری با بیش از 50 متخصص سئو، از دیگر امتیازهای این سایت محسوب می شود.

3- Search Engine Land

این سایت از سال 2007 شروع به فعالیت کرده است و موسس آن یکی از تاثیرگذارترین افراد حوزه سئو، دانی سالیوان است. در نهایت استفاده از یک تیم تحریریه حرفه ای در کنار برگزاری دوره های آموزشی، از دیگر ویژگی های این سایت محسوب می شود.

4- Search Engine Roundtable

بری شوارتز این سایت را در سال 2004 تاسیس کرده و از آن زمان به مصاحبه و پوشش اخبار حوزه سئو تمرکز داشته است. در نهایت معرفی جدیدترین راهکارها، از دیگر ویژگی ها محسوب می شود.

5- The SEM Post

جنیفر اسلگ این سایت را از سال 2014 تاسیس کرده و در آن به بررسی راهکارهای مختلف برای سئو سایت در کنار پوشش اخبار می پردازد. نکته جالب این است که تمامی محتواها را خود او شخصا تهیه کرده و این امر باعث شده است تا مخاطب بتواند ارتباط بیشتری را برقرار کند.

6- Stone Temple Digital Marketing

اریک انج این سایت را قبل از سال 200 تاسیس کرد. این سایت اگرچه اعتبار بالایی را دارد، با این حال سرعت پست‏گذاری در آن چندان بالا نبوده و برای مطالب جدید به زمانی در حدود یک هفته نیاز است. در نهایت توجه به انواع محتواها نظیر ایجاد اینفوگرافی و فیلم، از مزیت های آن محسوب می شود.

7- GSQi Blog

گلن گبه رئیس برندی در زمینه مشاوره دیجیتال به نام Squared Interactive است که در این سایت ضمن به اشتراک گذاشتن تجربه کاری خود، به انجام مداوم انواع تحلیل ها و بررسی دلایل موفقیت و یا شکست سایتهای مختلف در زمینه سئو می پردازد. همین امر باعث شده است تا وی به عنوان مشاور بسیاری از سایت ها انتخاب شود. در نهایت معرفی نرم‏افزارهای موجود در زمینه سئو و آموزش آنها از دیگر مزیت های این سایت محسوب می‏شود.

8- The Moz Blog

در این سایت انواع آمارها در زمینه سئو وجود دارد. همچنین شما می توانید رده‏ بندی سایت ها را نیز براساس الگوهای مختلف مشاهده کنید. در نهایت بخش دائمی آموزشی آن به دو فرمت تصویری و فایل صوتی در اختیار افراد قرار دارد، از جمله محبوب-ترین قسمت ها محسوب می شود.

9- SEO Theory

بررسی انواع تئوری ها و معرفی جدیدترین آنها بدون شک برای هر فردی ارزشمند خواهد بود، با این حال این سایت به علت رویکرد تخصصی خود، برای تازه‏کارها ابدا توصیه نشده و بهتر است پس از رسیدن به سطح حرفه ای، وارد آن شوید.

10- State of Digital

این سایت در کنار سئو به بازاریابی اینترنتی و تولید محتوا نیز تاکید داشته و به همین خاطر پایگاه جامعی محسوب می‏شود، با این حال بخش بسیار جالب آن، مقایسه استراتژی ها، نرم‏افزارها و اقدامات مختلف در زمینه سئو است که بسیار خلاقانه و جالب است.

11- Yoast SEO Blog

مزیت اصلی این سایت، آموزش از پایه آن است. درواقع شما می توانید از صفحه نخست تا جدیدترین مطالب، یک سیر آموزشی را طی کرده و به ترتیب، توانایی بالاتری پیدا کنید. به همین خاطر این سایت دارای بهترین ترتیب‏بندی است.

12- WebmasterWorld

این سایت به بزرگ‏ترین پایگاه تمامی افراد فعال در زمینه سئو از سراسر جهان تبدیل شده است. درواقع در این سایت می‏توانید با افراد مختلف آشنا شده و مطالب آنها را مشاهده کنید. به همین خاطر بالاترین تنوع و حجم مطالب، متعلق به این سایت است. همچنین شما در بخش پنل کاربری، می توانید سوالات خود را مطرح کرده و بهترین پاسخ ها را دریافت کنید.

مطلب مرتبط: سئو با 15 ابزار قدرتمند

13- Search News Central

شیوه کاری این سایت بسیار خلاقانه و جالب است. درواقع آنها به پوشش حداکثری اخبار حوزه سئو تمرکز دارند، با این حال در هر بخش، گزینه هایی برای مطالعه بیشتر وجود دارد که به آموزش های مرتبط پرداخته شده است.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی  کشاورزی