افزایش 9 برابری مصرف کودهای شیمیایی در سه ماهه ابتدای سال در استان همدان


تاریخ ارسال :

۲۵ تير ۱۴۰۱

افزایش 9 برابری مصرف کودهای شیمیایی در سه ماهه ابتدای سال در استان همدان

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان،



آقای بهروز الیاسی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: مصرف کودهای شیمیایی پایه در جهت رسیدن به استانداردهای جهانی و میزان پیشنهادی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور در استان همدان افزایش یافت.

آقای الیاسی در گفتگویی، با اشاره به کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه از تاریخ یکم فروردین ماه سال جاری، گفت: با اجرای این مصوبه و مقایسه آمار فروش سه ماه ابتدایی سالجاری با مدت مشابه سال قبل در استان همدان، بطور میانگین شاهد افزایش 9 برابری مصرف این کودها هستیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان افزود در فروردین ، اردیبهشت و خرداد سال گذشته فروش کود شیمیایی فسفاته 336 تن بوده که در مدت مشابه سالجاری به عدد سه هزار و 540 تن رسید و فروش کود شیمیایی پتاسه 140 تن بوده که در سالجاری به میزان یکهزار و 160 تن افزایش پیدا کرده است .  

وی تصریح کرد: مصرف کودهای شیمیایی به جهت کمی و کیفی تأثیر فوق‌العاده‌ای بر محصولات کشاورزی داشته و با افزایش مصرف و رسیدن به مصرف بهینه، افزایش کمیت و کیفیت تولید محصولات کشاورزی را شاهد خواهیم بود.

ایشان گفت در این مدت نیز توزیع و فروش کود شیمیایی اوره با حدود 10 درصد افزایش ، به رقم هفده هزار و 600 تن رسید.

ایشان با اشاره به ذخیره استراتژیک 20 هزار تن انواع کودهای شیمیایی در استان همدان گفت: که مشکلی در تأمین و تدارک کود مورد نیاز کشت های آتی پاییزه در استان وجود ندارد.

الیاسی در پایان گفت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با 80  کارگزار و عامل فروش در استان همدان در نزدیکترین فاصله ممکن به کشاورز کود شیمیایی مورد نیاز بخش تولید را در اختیار آنها قرار می دهد و از کشاورزان خواست تا کودهای شیمیایی را از شبکه‌های رسمی تهیه کنند تا با استفاده از کودهای با کیفیت، شاهد اثربخشی آن در محصولات خود باشند و کودهای تقلبی نیز از چرخه تولید استان خارج گردد .