توزیع کود شیمیایی در خراسان جنوبی امسال ۱۱ برابر شد


تاریخ ارسال :

۱ مرداد ۱۴۰۱

توزیع کود شیمیایی در خراسان جنوبی امسال ۱۱ برابر شد

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی

 



 سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال بیش از چهار هزار و ۸۳۷ تن انواع کود شیمیایی مورد نیاز بخش کشاورزی استان تامین و توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ برابر افزایش داشته است.

مهدی نوفرستی افزود: با وجود همه چالش‌های بین‌المللی در حوزه تامین نهاده‌های کشاورزی، این میزان کود شامل ازته، فسفاته و پتاسه از طریق کارگزاران بین کشاورزان متقاضی در استان خراسان جنوبی توزیع شده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تامین کود مورد نیاز کشاورزان وجود ندارد اظهار داشت: میزان مصرف کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه در بهبود کمی و کیفی محصولات تاثیر بسزایی دارد و به هر میزان که حواله دریافت کود توسط کشاورزان به کارگزار تامین نهاده‌های کشاورزی این شرکت در سراسر استان واصل شود، کود کشاورزی تحویل خواهد شد.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به کاهش قیمت کودهای فسفاته و پتاسه در ابتدای سال و استقبال کشاورزان از مصرف این کودها در سال جاری، سال پرمصرفی در مصرف کودهای کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: میزان مصرفی کودهای فسفاته و پتاسه هر سال از سوی موسسه خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی براساس نیاز خاکی اراضی کشاورزی به استان‌ها اعلام می‌شود و مصرف استاندارد کودهای فسفاته و پتاسه منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و ارتقای سلامت جامعه خواهد شد.

نوفرستی افزود: کشاورزان هر شهرستان که نیاز به کود اوره، فسفاته و پتاسه داشته باشند از طریق مدیریت جهاد کشاورزی همان شهرستان اقدام کنند تا کود مورد نیاز تامین شود.