کاهش قیمت نهاده‌ها، مصرف کود در خراسان جنوبی را افزایش داد


تاریخ ارسال :

۶ شهريور ۱۴۰۱

کاهش قیمت نهاده‌ها، مصرف کود در خراسان جنوبی را افزایش داد

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی

 



سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با کاهش ۴۵ درصدی قیمت‌ها و استقبال کشاورزان از مصرف کودهای شیمیایی، در نیمه نخست امسال مصرف کودهای پتاسه و فسفاته در این استان ۱۱ برابر افزایش یافته است.

مهدی نوفرستی افزود: افزایش قیمت کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه در سال‌های اخیر که بخش زیادی از آن با واردات تامین می‌شود، سبب شده بود مصرف این کودها حتی در برخی نقاط به صفر برسد.

وی گفت: دولت سیزدهم به‌ویژه وزیر جهاد کشاورزی به منظور حمایت از کشاورزان نسبت به اعمال کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه از ابتدای سال جاری اقدام کردند.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و ۴۲۳ تن کود در اختیار کشاورزان قرار گرفته که باعث افزایش کمی و کیفی محصولات نیز شده است.

وی گفت: در حال حاضر به کشاورزان این اطمینان را می‌دهیم که هفت هزار و ۲۳۲ تن کود در انبارهای استان ذخیره است و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

نوفرستی اظهار داشت: در یک سال گذشته ۲۴ هزار و ۱۰۳ تن انواع کودهای شیمیایی در خراسان جنوبی تامین شد که ۱۶ هزار و ۵۶۱ تن در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

وی گفت: کودهای ازته، فسفاته و پتاسه از طریق ۸۸ کارگزاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بین کشاورزان در شهرستان‌ها توزیع شده است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد تصریح کرد: تامین نهاده‌های بخش کشاورزی به‌ویژه کودهای شیمیایی در افزایش تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی بسیار حائز اهمیت است.