مدیر شرکت خدمات حمایتی خراسان رضوی در نشستی با خبرنگار ایرنا گزارشی از فعالیت شرکت ارائه نمود


تاریخ ارسال :

۱۶ اسفند ۱۴۰۱

مدیر شرکت خدمات حمایتی خراسان رضوی در نشستی با خبرنگار ایرنا گزارشی از فعالیت شرکت ارائه نمود

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی؛

 



مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی گفت: بیش از ۸۰ درصد سهمیه کود یارانه‌ای امسال استان تامین شده و بقیه سهمیه نیز در حال انتقال به انبارهای ذخیره‌سازی است.

حسین عطایی‌ سلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس سهمیه ابلاغی به استان در سال زراعی جاری ۲۲۴ هزار تن سهمیه انواع کودهای شیمیایی و یارانه‌دار خراسان رضوی شامل ۱۷۶ هزار تن انواع کود ازته، ۳۳ هزار تن انواع کود فسفاته و حدود ۱۵ هزار تن انواع کود پتاسه است.

وی اضافه کرد: از این میزان طی ۱۰ ماه گذشته از سال ۱۸۰ هزار تن تامین، تدارک و ذخیره‌سازی شدکه تا کنون ۱۵۲ هزار تن آن بر اساس سهمیه در بین بهره‌برداران ۳۳ شهرستان استان توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی گفت: از سهمیه تامین شده ۳۰ هزار تن باقیمانده و بقیه سهمیه امسال ذخیره‌سازی شده است تا از ابتدای اسفند ماه توزیع دیگری آغاز شود.

عطایی افزود: میزان توزیع امسال کود ازته در استان ۱۲۴ هزار و ۳۶۱ تن است که نسبت به مدت مشابه ۲۶ درصد رشد را نشان می دهد همچنین کود فسفاته تا کنون با توزیع ۲۱ هزار و ۴۱۷ تن و رشد ۱۴۴ درصد و کودهای پتاسه با توزیع ۶ هزار و ۷۵۰ تن، رشد ۴۹ درصد رشد را نسبت به پارسال نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۱۷۰ انبار استاندارد در شبکه کارگزاری استان فعال است که کار ذخیره‌سازی کودهای کشاورزی خراسان رضوی را بر عهده دارد.

سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در استان خراسان رضوی زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود و در این عرصه ۳۶۳ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالیت دارند.