بازدید از کارگزاری کود در شهرستان علی آباد گلستان


تاریخ ارسال :

۲۲ فروردين ۱۴۰۲

بازدید از کارگزاری کود در شهرستان علی آباد گلستان

به گزارش  روابط عمومی  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی  استان گلستان



سید صمد ضیائی  مدیر شرکت خدمات  حمایتی کشاورزی  استان گلستان، در راستای دستورالعمل کنترل و نظارت بر تولید و توزیع کودهای شیمیایی یارانه ای ، از بازدید شبکه های رسمی توزیع کود شیمیایی  شهرستان علی  آباد توسط کارشناسان این شرکت  مقصودلو  و اصغری خبرداد .

وی تصریح کرد: در این بازدید ضمن بررسی روند توزیع کود در سامانه پایش مواد کودی، موجودی انبار کودهای شیمیایی و رسیدگی به مسائل و مشکلات مورد بررسی قرار گرفته است . وی همچنین تصریح کرد:با نظارت و کنترل لیست های توزیعی، توصیه های لازم برای رعایت دستورالعمل های توزیعی و خدمات رسانی مطلوب به کشاورزان و بهره برداران ارائه شد.

 در ادامه  افزود: تامین به موقع و کافی نهاده های کشاورزی ،بالاخص کود شیمیایی بعنوان یک الزام برای تحقق اهداف سازمانی این شرکت و در چهار چوب وظیفه مندی آن می باشد. و به کارگزاران کود در خصوص همکاری و همدلی برای خدمت به کشاورزان و توصیه به آنان در مصرف کود های پتاسه  از منابع داخلی کلرور پتاسیم و یا کود سولوپتاس و مصرف آن به صورت کود آبیاری و یا محلول پاشی در مرحله  گلدهی( قبل از خوشه) و شیری شدن  دانه که کمک به سزایی در پرشدن دانه ها و افزایش عملکرد گندم را به همراه خواهدداشت تاکید کرد.

 وی خاطر نشان کرد:با توجه به شروع فصل کشت  محصولات بهاره  و آغاز فرآیند توزیع کود شیمیایی، اولویت اصلی ما توزیع به موقع  و دسترسی بهتر کشاورزان به این نهاده  استراتژیک است  که کارگزاری ها باید حتی در روز های تعطیل آماده خدمات رسانی به کشاورزان باشند.

ضیائی گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان یکی از تشکیلات گسترده فعال وزارت جهاد کشاورزی که با هماهنگی و همکاری تنگاتنگ با معاونت‌ ها، مدیریت‌ ها، سازمان‌ ها و بخش‌ های ستادی و اجرایی با امکانات مجهز آزمایشگاهی و تحقیقاتی متولی تخصصی و قانونی و نماینده بازرسی اجرایی دولت در تهیه و تدارک، حمل و نقل، تهیه و توزیع انواع کود شیمیایی یارانه ای است.