حضور مدیر در جشنواره توت فرنگی در استان کردستان


تاریخ ارسال :

۶ خرداد ۱۴۰۲

حضور مدیر در جشنواره توت فرنگی در استان کردستان

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کردستان



ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کردستان بی بدیل است


استاندار کردستان بر معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی در سطح استان به منظور توسعه همه جانبه آن تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های زیبای کردستان ترکیبی از مواهب بی‌نظیر خداوند و میراث‌های ملموس و ناملموس است.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری توت‌فرنگی کردستان که با حضور سفیر ژاپن، دبیر کلICC، اعضا و روسای مشترک بازرگانی و کشورهای هدف، مسئولین کشوری و استانی در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت‌های زیبای کردستان ترکیبی از مواهب بی‌نظیر خداوند و میراث‌های ملموس و ناملموس است.

وی با اشاره به پتانسیل منطقه اورامان، دریاچه زریوار مریوان را به عنوان بزرگترین دریاچه آب شیرین دنیا و دشت‌های حاصلخیز شرق استان قروه و دهگلان) را یکی دیگر از ظرفیت‌های این استان برشمرد و افزود: سخت‌کوشی و مهربانی مهم‌ترین شاخصه و معرف مردمان کردستان است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه توت فرنگی فقط یک محصول نیست بلکه تولید آن حاصل تلاش بی وقفه کشاورزان  زحمتکش این دیار است اضافه کرد: مردم سختکوش مناطق سیروان سنندج برای تولید توت‌فرنگی و سایر محصولات باغی، خاک حاصل‌خیز را از پایین‌دست به بالادست انتقال می‌دهند و این محصول را با زحمت فراوان تولید می‌کنند.

استاندار کردستان در ادامه گفت:  این همایش فرصتی مغتنم برای متولیان،  مدیران و دست‌اندرکاران بخش تولید است که زمینه را برای تکثیر و  تکمیل ایجاد زنجیره ارزش بخصوص در تولیدات باغی و خصوصا توت‌فرنگی فراهم می‌کند.


زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد:  کردستان هر چند بواسطه اتفاقاتی که در طول دوران‌ها و درزمان دوران دفاع مقدس فرصت‌هایی را از دست داده است اما قطعا یکی از پرظرفیت‌ترین استان‌ها است چراکه  ظرفیت‌هایی نظیر همجواری با عراق و بویژه کردستان عراق با فرهنگ و زبان مشترک و برخورداری از ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک دارد که می‌توان از آنها در راستای توسعه اقتصاد و ارتقای تولید استفاده کرد.

وی معرفی پتانسیل و ظرفیت‌های استان را وظیفه همگان خصوصا آنهایی که در عرصه پیشرفت و ارتقای شاخص‌های کشور نقش موثری دارند برشمرد و  خطاب به سرمایه‌‌گذاران و فعالان اقتصادی حاضر در این همایش بیان کرد: زمینه را جهت رشد و توسعه تولیدکنندگان، بالابردن سطح کشت و ارزش افزوده بیشتر محصولات باغی خصوصا توت فرنگی در استان را فراهم کنید.