هشدار جدی و سطح نارنجی در قالب توصیه های فنی هواشناسی کشاورزی توسط کارشناس دیسکشاشن هواشناسی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان


تاریخ ارسال :

۲۵ بهمن ۱۴۰۲

 هشدار جدی و سطح نارنجی در قالب توصیه های فنی  هواشناسی  کشاورزی توسط کارشناس دیسکشاشن هواشناسی شرکت خدمات  حمایتی  کشاورزی  استان گلستان

به گزارش  روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان



سید صمد ضیائی  مدیر شرکت خدمات حمایتی  کشاورزی استان  گلستان گفت: کارشناس  دیسکاشن هواشناسی این شرکت در جلسه  هفتگی  که در روز چهار شنبه25 بهمن ماه  سال 1402 که  اداره کل هواشناسی  استان گلستان برگزارشد هشدار سطح نارنجی و توصیه فنی  هواشناسی کشاورزی  را به  پیمانکاران تکثیری بذر گندم از طریق   شبکه های  مجازی ، پیام رسان  و سیستم پیامک سرور  به شرح موارد ذیل اطلاع رسانی  کرد:

1- پیمانکاران عزیز با توجه  به شرایط آب و هوایی، ضمن  بازدید از مزارع با مشورت کارشناسان برای  مبارزه با بیماری  زنگ زرد وقهوه ای و سمپاشی مزارع خود با قارچ کش های  توصیه شده اقدام نمایند.

2-پیمانکاران عزیز با توجه به شرایط آب و هوایی، استفاده  از کود اوره بر اساس نیاز گیاه و از مصرف بی  رویه که باعث  تشدید بیماری زنگ در مزارع  تکثیری  می شودخود داری نمایند.

3- کشاورزان عزیز با توجه به شرایط آب و هوایی ، پیش بینی بارندگی و محسوس دما از پایان هفته جاری، مصرف کودهای پتاسه از منابع کود کلرور پتاسیم و سیلیکات‌ها را جهت  مقاومت به خوابیدگی و تنش سرما و ... در دستور کارقراردهند.

4- کشاوررزان عزیزبا توجه به  ناپایداری هوا و کاهش محسوس دما  از پایان هفته جاری به مدت چهار روز  از مصرف کود اوره در روز های خنک و سرد که باعث می شود آمونیاک به حداقل برسد خود داری نمایند.