توزیع بیش از 22 هزار تن کود شیمیایی در استان خراسان جنوبی


تاریخ ارسال :

۲۰ فروردين ۱۴۰۳

توزیع بیش از 22 هزار تن کود شیمیایی در استان خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی  

 



مدیر شرکت خدمات حمایتی خراسان جنوبی گفت: بیش از 22 هزار و 294 تن کود شیمیایی در سال ۱۴۰۲ در استان خراسان جنوبی توزیع شد.

احمد احمدنژاد با اشاره به اهمیت تغذیه و نقش آن در بهبود کمی و کیفی محصولات تولیدی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اسفند ماه، توزیع بیش از 22 هزار و 294 تن کود شیمیایی از طریق 44 کارگزاری در سطح استان انجام شده است

وی اظهار کرد: کودهای توزیع شده شامل 16 هزار و 636 تن کود ازته،  3 هزار و 765 تن کود فسفاته و هزار و 893 تن کود پتاسه بوده است.

احمدنژاد با توجه به کسب مقام اول استان خراسان جنوبی در کشور در بحث مصرف کودهای پایه گفت: استان خراسان جنوبی در مصرف کودهای پایه، افزایش ۲۸ درصد رشد نسبت به سال گذشته را داشته است.

وی افزود : برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای تامین و توزیع مناسب کود‌های یارانه‌ای به عمل آمده تا کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی هیچ نگرانی برای تامین کود مورد نیاز خود نداشته باشند

وی بیان کرد: خط قرمز ما در برنامه تأمین و تدارک نهاده‌های کشاورزی، کیفیت آنها است و فرآیند کنترل کیفیت در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی که از کارخانه‌های تولیدی تا شبکه کارگزاری‌ها را در بر می‌گیرد، به طور سیستماتیک اجازه ورود و توزیع کود‌های کم کیفیت را به هیچ عنوان نخواهد داد.