توزیع ۱۴ هزارو سیصد تن کود اوره از ابتدای سال جاری در استان چهارمحال وبختیاری


تاریخ ارسال :

۲۸ مرداد ۱۳۹۹

توزیع ۱۴ هزارو سیصد تن کود اوره از ابتدای سال جاری در استان چهارمحال وبختیاری

به گژارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری



رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در پنج ماه ابتدای سال جاری ۱۴ هزار و ۳۰۰ تن کود اوره در استان توزیع شده است.

ذبیح‌الله غریب با اشاره به رشد ۳۵ درصدی توزیع کود اوره نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: میزان کود اوره توزیعی در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن بوده است. وی مجموع سهمیه کود توزیعی استان در سال گذشته را ۲۵ هزار و ۷۶۸ تن عنوان کرد و افزود: امسال سهمیه تخصیصی کود اوره به استان ۳۰ هزار و ۸۹۸ تن است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بنا بر آمار هواشناسی بازندگی سال جاری نسبت به سال گذشته و میانگین بلند مدت کاهش داشته ولی میزان کود استان کم نشده است، بیان کرد: امسال ۲۵ هزار و ۲۸۰ تن از کود اوره را شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری و پنج هزار و ۶۱۸ تن آن را اتحادیه‌های تعاونی روستایی توزیع می‌کنند. غریب تصریح کرد: این میزان سهمیه تا نیمه اول اسفند ماه سال جاری بین متقاضیان توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری ۲۲ هزار و ۷۶۸ تن و تعاونی‌های روستایی سه هزار تن کود اوره توزیع کردند.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کود اوره به قیمت دولتی بین کشاورزان توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: مشکلات موجود در توزیع کود به دلیل دو نرخی بودن و تفاوت قیمت توزیع دولتی و آزاد در بازار است که باعث ورود سودجویان به این عرصه شده است.