افزایش کیفیت گندم شهرستان درمیان


تاریخ ارسال :

۲۴ آبان ۱۳۹۹

افزایش کیفیت گندم شهرستان درمیان

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی



سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی به نقل از مدیر جهادکشاورزی شهرستان درمیان اظهار کرد: کشت پاییزه گندم، جو و دانه‌های روغنی در سطح ۱۵۷۰ هکتار اراضی زراعی شهرستان درمیان از اواسط مهرماه آغاز شده است که بیشترین آن مربوط به گندم است.

وی افزود: مهم‌ترین کشت‌های پاییزه شهرستان شامل گندم، جو و دانه‌های روغنی است، از نظر سطح کشتزارها ۷۰ درصد متعلق به گندم، ۲۹ درصد جو و یک درصد به دانه‌های روغنی اختصاص دارد.

وی، ارقام بذور اصلاح شده گندم آبی کشت شده در شهرستان را شامل (پیشگام، ارگ ونارین) اعلام و اظهار کرد: با توجه به اینکه بذور اصلاح شده نسبت به ارقام محلی از مقاومت بالایی نسبت به بیماری زنگ زرد گندم در زمان بارندگی بهاره و کاهش ریزش دانه در زمان برداشت محصول و افزایش تولید حداقل دو برابری را درپی دارد، توصیه می‌شود کشاورزان را از این بذور استفاده کنند.

محمد مهدی سعیدی بر گسترش کشت مکانیزه، استفاده از تقویت بافت خاک و افزایش ماده آلی خاک با استفاده از روش‌هایی مانند برگردان یقایای برداشت محصولات زراعی و کشت کود سبز(منداب) و سایر روش‌های کشاورزی حفاظتی مانند کشت مستقیم مکانیزه، استفاده صحیح از کودهای آلی و استفاده به اندازه و بهینه از کودهای شیمیایی تاکید کرد.