رشد 19 درصدی تامین کود اوره در گلستان در مدت مشابه سال قبل


تاریخ ارسال :

۵ آذر ۱۳۹۹

رشد 19 درصدی  تامین کود  اوره در  گلستان در مدت مشابه سال قبل

به گزارش روابط عمومی شرکت خئمات حمایتی کشاورزی استان گلستان



حمید هزار جریبی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان،مید  هزار  جریبی مدیر  شرکت خدمات  حمایتی  کشاورزری استان گلستان ، با اشاره  به آمار  تامین  کود ازته  با بیان   مطلب  گفت: از ابتدای سال جاری  تاکنون 80هزارو68 تن  انواع کود ازته تامین شده است که درمدت  مشابه سال قبل  که 67 هزارو 178 تن بوده،19درصد رشد داشته است.

. وی با تاکید بر این نکته  همزمان  که کشت پائیزه در  استان آغاز شده  بود مشکلی در تامین این نهاده استراتژیک وجود نداشت  در ادامه تصریح کرد: کود شیمیایی ازته  شامل  اوره   که پرمصرف ترین کود   درسبد کودی یارانه ای این شرکت   می باشد باهمان  قیمت ثابت سال زراعی گذشته جاری عرضه می شود و لازم است کشاورزان گران تر از این قیمت خریداری نکنند.

وی با اعلام این که کارگزاری ها ی این  شرکت تنها مرجع توزیع کود شیمیایی هستند و کشاورزان فقط از این کارگزاری، کود مورد نیاز را خریداری کنند . وی خطاب به کشاورزان گفت: به دلیل پویایی کود اوره مصرف یک بار آن قبل  از کشت  توصیه نمی شود و مصرف آن باید چند باره به صورت پایه و سرک مورد تاکید است ومصزف آن باید براساس آزمون خاک و نیاز گیاه ومشورت کارشناسان پهنه مراکز خدمات مدیریت جهاد  کشاورزی  شهرستانها مد نظر قرار گیرد.