۶۵ درصد محصول گندم چهارمحال و بختیاری برداشت شد


تاریخ ارسال :

۹ مرداد ۱۴۰۰

۶۵ درصد محصول گندم چهارمحال و بختیاری برداشت شد

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری



مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری به نقل از معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گفت :تاکنون ۶۵ درصد از محصول کشت شده گندم استان برداشت شده است.

حسین برزگر افزود: در راستای توسعه کشت محصولات راهبردی(استراتژیک) سالانه بیش از ۵۸ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم قرار می‌گیرد که ۲۰ هزار هکتار از این میزان گندم آبی و ۳۸ هزار هکتار گندم دیم است.

وی اظهار داشت: در سال‌های طبیعی و تَر آبی ۱۰۰ هزار تن تولید گندم در استان وجود داشت که امسال به دلیل خشکسالی، کم‌آبی و کاهش بارندگی پیش‌بینی تولید گندم ۶۰ هزار تن است. برزگر با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۵ مرکز خرید گندم در استان فعال است، افزود: تمام مبالغ مربوط خرید گندم به کشاورزان در ۱۰ روز گذشته پرداخت شده است.

معاون سازمان جهادکشاورزی استان اظهار داشت: امسال در راستای حمایت از کشاورزان به ازای هر تن گندم تحویلی به مراکز فروش بیش از ۲ کیسه کود شیمیایی توسط کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی  به کشاورزان تحویل داده می‌شود و گندم خریداری امسال با ۱۷درصد افت خریداری می‌شود. به گفته وی، عملیات برداشت گندم با ۱۷۵ دستگاه انواع کمباین در حال انجام است و ۳۳ گروه نظارتی برداشت گندم و کِل‌گیری را انجام می‌دهند. برزگر افزود: امسال ارقام گندم پیشگام، میهن، الوند، تیرگان، حیدری و سرداری و آذری ۲ در استان کشت شده است.