برگزاری جلسه توجیهی صدور حواله الکترونیکی در شهرستان میاندوآب


تاریخ ارسال :

۱۷ مهر ۱۴۰۰

برگزاری جلسه توجیهی صدور حواله الکترونیکی در شهرستان میاندوآب

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی،

 

 



 جلسه توجیهی صدور حواله الکترونیکی کودهای شیمیایی صبح روز چهارشنبه مورخه ۱۴۰۰/۰۷/۱۴ با حضور مدیر شرکت خدمات حمایتی استان آذربایجانغربی، معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب، رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی، مسئول واحد زراعت، مسئولین و کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی و کارگزاران توزیع کودهای شیمیایی این شهرستان در محل نمازخانه جهاد کشاورزی تشکیل شد.
 
دکتر دیانتی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب در این جلسه گفت: با توجه به نقش اساسی تغذیه در عملکرد محصولات کشاورزی، تأمین به موقع نهاده های کشاورزی از اهمیت بسزایی برخوردار و باید در اولویت قرار گیرد.
وی با اشاره به تنوع محصولات تولیدی در شهرستان افزود: تولید باید بعنوان معیاری جهت تعیین نیاز کودی شهرستان مد نظر قرار گیرد که بر اساس نوع و میزان سطح زیر کشت محصولات، سالانه متغییر خواهد بود. 
علی دیانتی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در خصوص استفاده اصولی و بهینه از کودهای شیمیایی و بهبود تغذیه گیاهی بر جلوگیری از صدور فیزیکی حواله کود های شیمیایی و ضرورت توزیع کود با حواله الکترونیکی تاکید کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب خواستار تخصیص نهاده های کشاورزی بویژه کود برای هر شهرستان بر اساس میزان تولید و سطح زیرکشت محصولات کشاورزی آن شهرستان شد.
 
در ادامه مهندس قربانی، مدیر شرکت خدمات حمایتی استان با اشاره به فقر کودی خاکهای منطقه و تاثیر منفی آن بر سلامت جامعه، اظهار داشت: رعایت تامین و توزیع کامل و سبدی کودهای شیمیایی(لزوم جذب کودهای فسفاته و پتاسه در کنار کودهای ازته) در صدور حواله توسط کارشناسان ضروری است و کارگزاران توزیع کود هر شهرستان نیز موظف به تامین مقدار حداقل ۲ الی ۳ تن از هر نوع کود شیمیایی در موجودی انبار خود می باشند.
وی با اشاره به اهمیت سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی عنوان کرد: برنامه ریزی اصولی و تصمیم گیری در هر حوزه وابسته به دقت و صحت آمار و اطلاعات موجود در آن بخش می باشد از اینرو بروز رسانی آمار و اطلاعات بهره برداران و محصولات تولیدی در سامانه جامع پهنه بندی بسیار حائز اهمیت است.
مهندس قربانی اذعان داشت: صدور حواله های الکترونیکی از طریق سامانه پهنه بندی و توسط کارشناسان پهنه مراکز انجام خواهد گرفت و هر حواله الزاماً سه ویژگی: مشخصات شناسنامه ای بهره بردار، سطح زیر کشت و نوع محصول را خواهد داشت که سهولت پایش و رصد توزیع کودهای شیمیایی را میسر می سازد. 
 
گفتنی است در پایان جلسه پروسه صدور حواله الکترونیکی بصورت عملی تشریح گردید.