برگزاری مراسم روز مزرعه در مزارع طرح الگویی تغذیه گیاهی


تاریخ ارسال :

۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

برگزاری مراسم روز مزرعه در مزارع طرح الگویی تغذیه گیاهی

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران،



مراسم روز مزرعه با حضور مدیران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ، سازمان جهاد کشاورزی ، مدیر جهاد کشاورزی ، محققین مرکز تحقیقات و کارشناسان ترویج و زراعت ، کشاورزان پیشرو و شرکت های تولید کننده کودهای کشاورزی در مورخ 98/2/10  در شهرستان ورامین برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران ، مراسم روز مزرعه تغذیه گیاهی محصول گندم و جو  با هدف انتقال تجارب و اطلاعات آموزشی ترویجی در مزراع طرح الگویی تغذیه گیاهی گندم ( مزرعه دکتر نظام مافی ) و جو (مزرعه حاج قدمعلی بوربور ) برگزار گردید . پس از تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید ، مهندس تاجیک مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین ، ضمن خوش آمدگویی به حاضرین ، مطالبی در زمینه وضعیت کشاورزی شهرستان و راندمان بالای تولیدات ارائه نمودند .

مهندس علی راه انجام مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران ضمن عرض خوش آمدگویی به مدعوین ، روز مزرعه را فرصتي براي ترويج و ارتقاء دانش تولیدکنندگان بخش کشاورزی دانست و گفت: در طول سال 1397 تعداد 25 شرکت تولید کننده مواد کودی ، طی تفاهم نامه ای آمادگی خود را برای تأمین کودهای مورد نیاز بخش کشاورزی کشور اعلام داشتند ؛ پیرو آن با برگزاری جلسات متعددی مقرر شد دستاوردهای شرکتها در قالب پایلوت تغذیه گیاهی در چند مزرعه آزمایش و نتایج عملیات آن همراه با بهترین فرمول کودی برای این دو محصول تهیه و به سراسر کشور اعلام شود . در حقیقت این پروژه ، پروژه ملی است خوشبختانه 14شرکت در این پروژه همکاری فعال دارند؛ امیدواریم پس از برداشت و استخراج نتایج ، در همایشی دستاوردها به اطلاع کشاورزان ، کارشناسان و دست اندر کاران تغذیه گیاهی کشور برسد .

مهندس بهینا مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته اظهار داشت : مدیریت زراعت و مرکز تحقیقات در اجرای هرچه مطلوبتر این پروژه با شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مشارکت داشته و نتایج آن نیز اعلام خواهد شد .

در ادامه شرکت های تولید کننده مواد کودی توضیحاتی را در رابطه با این طرح الگویی بیان و پس از بازدید از قطعات پایلوت تغذیه گیاهی جو ، شرکت کنندگان در مراسم از قطعات پایلوت گندم و نمایشگاه حاشیه ایی آن نیز بازدید نمودند .

یادآور می شود تعداد 85 نفر از مدیران ، محققین ، کارشناسان ، کشاورزات پیشرو ، کارگزاران توزیع نهاده های کشاورزی و مدیران و کارشناسان شرکت های تولید کننده مواد کودی در این برنامه 6 ساعته حضور داشتند .