جزئیات مقاله

.

راهکارهای استفاده صحیح از لینکدین برای معرفی کسب و کارتان

لینکدین یکی از شبکه های اجتماعی معروف در دنیاست که بر اساس روابط تجاری بنیان گذاری شده است.

بر اساس گزارش تحقیقات بازار  لینکدین در سال ۲۰۱۳ ، این شبکه اجتماعی در بیش از ۲۰۰ کشور جهان ، کاربر دارد و تعداد این کاربران در هر کشور به چند میلیون نفر می رسد. با توجه به این حجم از گستردگی لینکدین ، آیا به نحو صحیح از تمام ظرفیتهای آن استفاده می کنیم ؟

اگر به پروفایل افراد در لینکدین سری بزنید متوجه می شوید که همگی آنها تأکید بر این دارند که فردی خلاق هستند و تجربه کافی در زمینه تخصص خود را دارند و یک رهبر و مدیر به تمام معنا هستند. این مسئله موجب شد لینکدین در ماه مارچ ۲۰۱۸ لیستی را منتشر کند که در درون این لیست به کلماتی که بیش از بقیه مورد استفاده قرار گرفته بودند یا به اصصلاح کلمات “مد روز” بودند پرداخته بود.

وقتی یک نگاه اجمالی به این لیست می اندازیم متوجه می شویم که از جمله کلمات پر کاربرد و مد روز کلماتی مانند ” ماهر” ، ” مشتاق” ، ” با انگیزه ” ، ” متخصص”  به قدری استفاده شده است که که به احتمال زیاد به جای اثر مثبت در ذهن مخاطبان ، تأثیر منفی ایجاد خواهد کرد. به این واقعیت مهم واقف باشید که امروزه ، فرصتهای شغلی محدودی وجود دارد که افراد زیادی برای به دست آوردن آن تلاش می کنند.

پس فقط نمی توان در پر کردن این صفحات به گفتن ویژگیهایی که در بالا گفته شده اکتفا کنیم. همه افرادی که در زمینه تخصصی شما مشغول به فعالیت هستند ، تقریباً اطلاعات و آگاهی های شما را دارند ، بنابراین اگر بخواهند با شما رقابت کنند دقیقاً در این ویژگیها با شما مشابه هستند. پس تلاش کنید از روش دیگری برای معرفی خودتان و تواناییهایتان استفاده کنید.

به همین دلیل لازم دانستیم در این مقاله به ارائه راهکارهایی بپردازیم که شما را در استفاده بهینه از ظرفیت لینکدین که یک شبکه اجتماعی برای معرفی متخصصین است کمک کنیم.

یک) فقط به ذکر رزومه خود در لینکدین نپردازید

بسیاری از افراد در معرفی خودشان در لینکدین دچار اشتباه می شوند. آنها چنین تصور می کنند که مطرح کردن همان روزمه ای که روی کاغذ نوشته شده در لینکدین هم کاربرد دارد. پس سعی می کنند همان رزومه خود را در لینکدین ، کپی کنند. در حالی که این رزومه در لینکدین کاربردی ندارد! اولین و مهمترین بخش لینکدین که هر کاربری که به صفحه شما سر می زند آن را می بیند ، عکس و سپس توصیفات کوتاهی است که از خودتان نوشته اید.

ابتدا سعی کنید یک عکس مناسب برای صفحه خود انتخاب کنید. پس از آن باید در چند کلمه ، خودتان را معرفی کنید. سعی کنید از این قسمت ، استفاده بهینه را داشته باشید و به تخصص اصلی خود و هر آنچه که هستید اشاره کنید. در قسمت بعدی (Summary) ، باید خلاصه ای از خودتان بنویسید ، سعی کنید در این قسمت از ضمیر اول شخص مانند ” من ” استفاده کنید تا خودتان را با مخاطبان صمیمی و نزدیک نشان دهید. سه خط اول معرفی شما بسیار مهم است ، زیرا در نتایج جستجوی لینکدین ، فقط سه خط اول شما دیده می شود و با کلیک روی Show more هست که بقیه اطلاعات شما هم نمایش داده می شود.

دو) تجارب و توضیحات مربوط به آنها را در لینکدین بیان کنید

لینکدین شما ، روایتگر تحصیلات دانشگاهی ، تخصص و علایق شماست.  سعی کنید به شکل گسترده ای به ذکر تجارب خود در این زمینه بپردازید. معمولاً در رزومه خود نمی توانید به ذکر جزئیات این تجارب بپردازید ولی لینکدین بهترین فضا برای روایت کردن این تجارب است. زمانی که دوره های کارآموزی خود را می نویسید بیشتر سعی کنید دوره هایی که با مهارتها و علایق شما بیشتر مرتبط هستند را بنویسید.

سه) پستها را به صورت منظم در لینکدین آپدیت کنید

پس از معرفی کامل خودتان باید پستهایی را در صفحه خود به اشتراک بگذارید تا بتوانید با مخاطبان خود ارتباط مداومی را حفظ کنید. سعی کنید این پستها را به صورت دائم آپدیت کنید. مخاطبان شما برای اینکه مطالب جدید شما را بخوانند به صفحه شما سر می زنند. در صورتی که پستها را دیر به دیر آپدیت کنید. مخاطبانتان کمتر به صفحه شما مراجعه خواهند کرد. اگر خودتان نیز به تولید محتوا برای صفحه تان نمی پردازید ، حداقل از اطلاعات و داده های مرتبط جمع آوری شده استفاده کنید ولی هر طوری که هست مطالب خود را آپدیت کنید.

چهار) رهبران حوزه خود را پیگیری و دنبال کنید

سعی کنید سازمانها و افرادی که جزو رهبران حوزه شما محسوب می شوند را همیشه دنبال کنید. بهترین کار این است که مطالب و پستهای آنها را با ذکر نام آنها در صفحه خودتان منتشر کنید تا به مخاطبان خود نشان دهید که مسیر اصلی خود را می شناسید و همواره در آن مسیر قرار دارید.

پنج) صفحات رقیبان خود را دنبال کنید

سعی کنید همیشه رقیبهای اصلی خود را بشناسید و با دنبال کردن کارهای آنها و صفحاتشان در شبکه های اجتماعی همواره در حد تعادلی از رقابت باقی بمانید و نسبت به فعالیتهای آنها آگاه باشید و سعی کنید همیشه بهتر از آنها عمل کنید.

در صورتی که به موارد ذکر شده در بالا عمل کنید می توانید مطمئن باشید که از فرصت و فضایی که لینکدین در اختیار شما قرار داده است بهترین استفاده را برده اید.

 

کلمات کلیدی : لینکدین کسب و کار