جزئیات مقاله

فرصت امروز- مترجم: امیر آل علی

ساندار پیچای، نخستین مدیرعامل هندی شرکت گوگل است که از سال 2015 فعالیت خود را آغاز کرده است. وی اگرچه کودکی خود را در فقر سپری کرد، با این حال هوش سرشار و پشتکار وی در نهایت باعث شد تا بتواند هم در زمینه تحصیل و هم در زمینه کاری، فوق العاده عمل کرده و موفقیت بسیاری را به دست آورد. بدون شک او از جمله افراد موفق خودساخته عصر حاضر است که به خوبی می تواند به الگوی هر فردی تبدیل شود. در همین راستا و در ادامه به بررسی 10 راز موفقیت از نظر وی خواهیم پرداخت.

راز موفقیت ساندار پیچای

1-هرگز گذشته خود را فراموش نکنید

از جمله خصوصیت های شخصیتی بارز ساندار پیچای، احترام و توجه فوق العاده او نسبت به خانواده اش است. درواقع وی هیچ گاه به علت شرایط گذشته اش شکایتی را مطرح نکرده و همواره در تلاش بوده است تا خود را عضوی از خانواده بداند. این امر در حالی است که وی در خانواده و حتی کلاس های خود، در سطح هوشی به مراتب بالاتری قرار داشته است. با این حال این امر باعث نشد تا وی خود را از دیگران برتر حس کرده و در تلاش برای فخرفروشی به سایرین باشد. به همین خاطر نیز وی همواره عقیده دارد که تنها زمانی می توانید رشد کنید و از حاشیه ها دور بمانید که از حد مناسبی از تواضع برخوردار باشید. همچنین به عقیده وی هیچ گاه نباید از اهمیت نهاد خانواده خود غافل شد و موفقیت واقعی را تنها زمانی تجربه خواهید کرد که در هر دو جنبه زندگی شخصی و کاری، موفق ظاهر شوید. معلم دوران تحصیل وی نیز در مصاحبه ای عنوان کرده است که اگرچه سطح علمی و توانایی ذهنی ساندار پیچای به مراتب بالاتر از همکلاسی های خود بوده است، با این حال وی هیچ گاه نخواسته است تا متمایز از سایرین با وی رفتار شود و همواره در تلاش بوده تا به سایرین نیز کمک کند.

مطلب مرتبط: ساندار پیچای از اهمیت هوش مصنوعی می گوید / مقایسه با آتش و برق

2-همواره در اندیشه بهترین گزینه برای اقدامات بعدی خود باشید

بدون آینده نگری، هیچ تضمینی برای موفقیت آتی شما وجود نخواهد داشت. این امر خصوصا در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، از اهمیت به مراتب بالاتری برخوردار شده است. با این حال همه ما درگیر هزینه فرصت هستیم. درواقع صرف زمان برای انجام یک کار، به معنای از دست دادن فرصت های دیگر خواهد بود. این امر تنها در صورتی سودآور است که انتخاب شما، بهترین گزینه موجود باشد که بدون شک تفکر دائم در این زمینه شما را در انتخابی مناسب تر یاری خواهد کرد. در نهایت پس از مدتی این اقدام به عادت ذهنی شما تبدیل شده و ریسک کاری شما را به شدت کاهش خواهد داد.

3-خود را به روز نگه دارید

بدون شک جهان در حال تغییر مدام است، این امر در هر حوزه ای مشهود بوده و به همین خاطر برای موفقیت طولانی مدت، نیاز است تا خود را با این روند همگام سازید. برای این منظور به روز نگه داشتن دانش و مهارت ها، شرط اصلی محسوب می شود. در این رابطه نباید به دست آوردن بالاترین مقام در شرکت را نیز به منزله پایان دادن به جریان به روز نگه داشتن خود تلقی کرد.

4-به موفقیت دیگران توجه بیشتر داشته باشید

خودخواه بودن، بدون شک آفت موفقیت شما خواهد بود. این امر اگرچه کمی عجیب به نظر می رسد، با این حال شما نمی توانید با اهداف شخصی خود، به موفقیت های چشمگیر دست پیدا کنید. علت این امر نیز به این خاطر است که یک شرکت و تیم تنها زمانی معنا پیدا خواهد کرد که همه افراد با یکدیگر تعامل کافی را داشته باشند. در این رابطه افرادی که در مرتبه بالاتری قرار دارند، می توانند کمک های بیشتری را به سایرین کرده و در نهایت به افزایش قدرت تیم شرکت کمک کنند. به همین خاطر لازم است تا اولویت خود را منافع جمع قرار داده و نگاهی وسیع تر نسبت به مقوله موفقیت داشته باشید. در نهایت مدیر یک شرکت تنها زمانی می تواند خود را شایسته جایگاه به دست آمده بداند که در امر کمک رسانی، فعال ترین فرد محسوب شود. این امر که اهداف شخصی خود را در کنار اهداف جمع و تیم شرکت خود دنبال کنید، بدون شک مفیدتر و با سهولت بیشتری همراه خواهد بود.

5-بلندپرواز باشید

بدون در اختیار داشتن اهداف بزرگ، اقدامات فوق العاده ای نیز شکل نخواهد گرفت. اگرچه بسیاری از افراد در این زمینه معتقدند که باید از اقدامات کوچک شروع کرد، با این حال این امر هیچ ارتباطی به اهداف شما نداشته و تنها به این امر اشاره دارد که باید اقدامات رسیدن به هدف اصلی خود را کوچک کنید تا انجام آنها ساده تر باشد. در نهایت این امر که هدفی بزرگ را در ذهن خود داشته باشید، به حفظ رویحه و انگیزه شما کمک خواهد کرد و آستانه تحمل شما در برابر سختی های پیش رو را افزایش خواهد داد.

6-برنامه ای برای تبدیل رویا به واقعیت داشته باشید

اگرچه رویاپردازی شرط اول انجام کاری بزرگ است، با این حال شما نمی توانید تنها با تکیه بر این مرحله، به موفقیت مدنظر خود دست پیدا کنید. به همین خاطر لازم است تا در این زمینه برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. درواقع رویای شما تنها مقصد نهایی خواهد بود، با این حال چگونگی رسیدن به این مرحله، دقیقا امری است که باید برای آن برنامه ای ویژه داشته و اقدامات لازم را صورت دهید. با نگاهی به زندگی تمامی افراد موفق نیز به ضرورت تلاش و پشتکار در موفقیت، پی خواهید برد.

7-ریسک پذیر باشید و در هیچ مرحله ای متوقف نشوید

هنگامی که کاری را انجام دهید که نسبت به آن تمایل زیادی دارید، ناخودآگاه در مسیر آن تلاش خواهید کرد. این امر باعث خواهد شد تا تمایل به انجام کارهای جدید داشته باشید. در نهایت توجه داشته باشید که در طول مسیری که برای خود مشخص کرده اید، شما با شکست هایی نیز مواجه خواهید شد. به همین خاطر نباید به علت این اتفاق طبیعی، ریسک پذیری خود را کاهش دهید. با نگاهی به اقدامات بزرگ انجام شده در سرتاسر جهان نیز می توانید به خوبی ریسک های پذیرفته شده برای آنها را مشاهده کنید.

8-شخصیت خاص خود را در محل کار داشته باشید

در صورتی که بخواهید همواره فردی متفاوت را به سایرین نشان دهید، بدون شک این امر زمینه را برای درک آنها از شما و بهبود روابط مختل خواهد کرد. به همین خاطر لازم است تا در رابطه با شخصیت خود با دقت عمل بالایی رفتار کرده و از اعمال تغییرات اساسی به صورت مکرر، خودداری کنید. برای مثال از جمله عادات رفتاری ساندار پیچای، کنار تیم بودن و کمک رسانی و در دسترس بودن بسیار بالای او است.

مطلب مرتبط: انتقاد از ساندار پیچای؛ موضوع تبلیغات ضد گوگل

9-تلاش نکنید که مانند سایرین باشید

واقعیت این است که متفاوت بودن ابدا چیز بدی محسوب نشده و بسیاری از مزیت های رقابتی افراد و شرکت ها، به همین امر وابسته است. با این حال در موارد متعددی مشاهده شده است که افراد تمایل دارند تا خود را شبیه به فردی دیگر کنند که این امر تنها شما را از شکوفایی آنچه که واقعا هستید، دور خواهد ساخت. همچنین لازم است تا برای خود و تیم شرکت شرایط رشد و ترقی را مهیا کنید. در غیر این صورت قرار گرفتن در بالاترین سطح برای مدت طولانی، امکان پذیر نخواهد بود.

10-از ضرورت خلاقیت و تمرین غافل نشوید

به جای این امر که تنها روش انجام کارها را بیاموزید، توصیه می شود تا به دنبال راه های جدید برای انجام آن باشید. بدون شک در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، این امر به شما کمک شایانی خواهد کرد. همچنین لازم است تا قبل از انجام یک پروژه و اقدامی جدید، بارها آن را مورد تمرین و آزمایش قرار دهید تا اقدامی قدرتمند را داشته باشید.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی