اخبار

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شركت خدمات حمایتی كشاورزی، 

سمینار آموزشی ویژه مدیران شركت در سالن اجتماعات مركز تحقیقات كاربردی نهاده های كشاورزی كرج با حضور جناب آقای مهندس كشاورز معاون محترم وزیر جهاد كشاورزی در امور زراعت و جناب آقای مهندس رسولی مدیرعامل محترم شركت خدمات حمایتی كشاورزی، اعضاء محترم هیأت مدیره شركت، جناب آقای مهندس منصوری، جناب آقای مهندس ملازاده و جناب آقای مهندس علیزاده ، مشاورین محترم مدیرعامل شركت، مدیران محترم ستادی و استانی برگزار گردید.

در ابتدای سمینار جناب آقای مهندس رسولی پس از عرض خوش آمد گویی، با یادآوری اهمیت سرعت عمل در تأمین و توزیع كود شیمیایی، دیگر دلایل برگزاری این جلسه را بیان نمودند.

سپس جناب آقای مهندس كشاورز معاون محترم امور زراعت وزارت جهاد كشاورزی و رئیس هیات مدیره شركت خدمات حمایتی كشاورزی در قسمتهایی از سخنان خویش فرمودند: ما خیلی خوشحالیم كه توانستیم با اصرار زیاد، جناب آقای مهندس رسولی را به شركت برگردانیم و بابت این موضوع به شما تبریك عرض میكنم.

ایشان در ادامه گفت: بنا به دلایلی طی چند ساله اخیر شركت خدمات حمایتی كشاورزی از انجام وظایفش محروم شده بود ولی این شركت ظرف سه سال گذشته ثابت كرد كه قابلیت های خیلی خوبی دارد و كشور به آن نیاز دارد اما هنوز تا رسیدن به انتظارات ما فاصله دارد.

جناب مهندس كشاورز ادامه داد: مصرف كود شیمیایی در كشور ما هنوز با آنچه كه باید، فاصله دارد و من خواهش می كنم نگران حرفهایی كه افراد مختلف می زنند، نباشید ولی باید در مصرف كود دقت شود. بنده قبلاًً هم عرض كردم دستاوردهای شركت خدمات حمایتی كشاورزی در یك كتابچه تدوین گردد و انشاالله با پیگیری های لازم، كود در كشور دارای استاندارد اجباری خواهد شد. و اما نكاتی كه بیشتر باید به آن توجه كنیم عبارتند از: 1-كودهای ما باید خیلی متنوع تر باشد. 2- شركت خدمات حمایتی كشاورزی باید تغییر موضع بدهد، بعنوان مدیریت عرضه كود و نهاده ها همراه با آموزش و ترویج لازم. 3- شركت طبق اصل 44 باید خصوصی شود، حتی اصل 44 می گوید سدها و نیروگاه های بزرگ هم می توانند خصوصی شوند و ما نیز موافق خصوصی سازی هستیم، البته خصوصی سازی به معنی تعطیلی، انزوا و فراموشی وظایف ما نیست و اصل بر این نیست كه كار شركت ما تعطیل شود. ما در هیچ شرایطی نمی توانیم قبول كنیم كه برای نهاده ها در كشور كسری وجود داشته باشد، چه شركت خدمات حمایتی كشاورزی دولتی باشد و چه خصوصی باشد. مسئولان بخش كشاورزی باید كنترل كنند كه نهاده ها با كمیت و كیفیت لازم در دسترس كشاورزان باشد، پس بنابراین كسی در این شركت هیچ تعللی در عرضه خدمات نباید داشته باشد. البته شما انتقادهایی كه می شود را رصد نمایید و بی تفاوت نباشید و پاسخ دقیق و منطقی بدهید و اگر اطلاعاتمان در جایی كافی نیست از این فرصت استفاده كنیم و اطلاعاتمان را تكمیل كنیم.

ایشان در ادامه گفت: شركت خدمات حمایتی كشاورزی یكی از افتخارات وزارت جهاد كشاورزی است و به همین دلیل ما باید مثل گذشته دقیق، بروز و شفاف كار كنیم، معیار ما و آقای مهندس رسولی كار و در رأس آن صداقت و سلامت می باشد. شركت فعلاً مرجع عرضه نهاده های كشور است و ما باید نسبت به هر كسی كه داخل صنف ما است، حساس باشیم، حتی اگر مخالف ما باشد. برای مثال اگر یك تولید كننده كود خوب در كشور مشكل دارد، ما نباید بگوییم او از شركت ما نیست و باید از مشكلش خبر داشته باشیم و به فریاد او برسیم. من توصیه می كنم كه شركت راهی پیدا كند برای تعامل با همه تولیدكنندگان. از نظر من شركت حتماً با مدلی كه گفتم باید بزرگ شود و دیگران نه اینكه جزء آن شوند، بلكه وابسته به شركت شوند و در هیچ شرایطی خودتان را رقیب بخش خصوص نكنید.

پس از اتمام سخنرانی جناب آقای مهندس كشاورز، جناب آقای بازوند مشاور محترم مدیرعامل در هماهنگی امور استانها با گروه بندی مدیران محترم و مسئولیت اعضاء محترم هیأت مدیره در قالب كارگروههای تخصصی حوزه اداری، مالی، پشتیبانی و بودجه، حوزه معاونت فنی و كنترل كیفی و حوزه بازرگانی (تأمین، تدارك، و توزیع نهاده های كشاورزی) را تبیین، كه در نتیجه ایشان حدود 4 ساعت بصورت تخصصی به بررسی مسائل و پیشنهادات و جمع بندی موارد مطروحه پرداختند.  

در خاتمه جناب آقای مهندس رسولی مدیرعامل محترم شركت با ارئه رهنموده ها  نكته نظرات و چارچوب اهداف پیش بینی شده، انتظارات خود را از مدیران محترم بیان فرمودند.


اخبار برگزیده