اخبار

با ید  بد نبال آن  باشیم که با ایجاد انگیزه موثر، تلاش های بیشتری در جهت توسعه بهره وری کار صورت گیرد.

  به گزارش روابط عمومي شركت خدمات حمايتي كشاورزي استان گلستان، سومین جلسه شورای  اداری   با حضور  جمعی  از مسئولین  ادارات  این شرکت  در محل دفتر سرپرستی  برگزار شد مهندس  حسام  با بیان این که نقش  شرکت استان در عرصه های فنی و بازرگانی و نوآوری های جدید در توسعه بخش کشاورزی استان برای مسئولین محترم استانی و سطح ملی شاخته شده است در این راستا تصریح کرد: چون قابلیت  اعتماد به نیرو های درونی شرکت استان نهادینه شده است و دربحث اقتدار شرکت در سطح ملی و ابتکار عمل در عرصه های مختلف کاری در حال بهره برداری هستیم. همچنین پی گیری کار  های روز مره و چابکی لازم در  کار سخن  به میان آمد تاکید شد: در مرحله گذر باید توان سنجی مخاطبین ، پختگی و  چابکی لازم و دقت وسرعت توانمندی خود را بسنجیم که  الز امات آن واگذاری کار است . در ادامه افزود:  سپاس بیکران به خداوند منان بود که به مجمو عه کارکنان و مسئولین این توفیق را عنایت کرد: توانستیم در برخی از موارد وظایف خود مان را به خوبی انجام دهیم و فراتر از برنامه  عمل کنیم و این  یک نقطه مثبتی شد و تاکید داشتند با ید بدنبال آن  باشیم که با ایجاد انگیزه موثر ،تلاش های بیشتری در جهت توسعه بهره وری کار صورت گیرد.

در ادامه  تصریح کرد:  در راستای برنامه اهداف عملیاتی شرکت، انتظار این است ضمن احصاء کلیه عملیات، فعالیت ها و فرآیند های جاری شرکت نسبت به کمی کردن و کلیه امور در راستای راهبردی ها  و سیاست های اجرایی اقدام تا ضمن نمایاندن توانمندی های شرکت نسبت به ارتقاء بهبود  عالمانه شاخص های کمی و کیفی اهتمام گردد.

 سامانه تدارکارت الکترونیکی دولت موضوعی بود که مهندس  حسام به آن اشاره نمود و اظهار داشت که این مهم در  سیستم انجام معاملات دستگاههای اجرایی( مناقصه و مزایده) در بستر وب که در آن کلیه مراحل مناقصه( درخواست خرید تا پرداخت وجه) و مزایده( ثبت تا دریافت وجه) انجام   می گیر د وهچنین کارکنان مرتبط با فرآیند خرید( کارپرداز) انبار دار، عامل ذیحساب و مقام تشخیص نیز مشمول اجرای این قانون با رعایت مقررات مربوطه  می باشند و در این عرصه تاکید کرد: که  واجدین شرایط باید آموزش های لازم را فرا گیرند و دریافت گواهی امضآء الکترو ینکی  نیز با پیگیری و  باهماهنگی رابط دستگاه انجام گیرد.

در خاتمه مصوبات جلسه قبلی پی گیری شد و با رهنمود  های سرپرست شرکت برخی مصوبات با اصلاحات  لازم مقرر گردید عملیاتی شود اخبار و تذکراتی از سوی مسئولین واحد ها ارائه شد و دید گاههای تحت پوشش را به تفصیل مطرح نمودند و با بحث های  لازم، جمع بندی از سوی سرپرست شرکت صورت پذیرفت:

1-   ازمنویات مدیر عامل محترم شرکت،تسریع در اعلام پاسخ نامه ها از طریق مدیریت های استانی و ستادی؛

2-تکریم به ارباب رجوع و کارکنان؛

3- فراهم نمودن شرایط خرید الکترونیکی نهاده های کشاورزی و خدمات مرتبط با نهاده ها برای کشاورزان از طریق دستگاه Pos

4-پی گیری خرید سموم نوارفسفید ( فستوکسین پودری) و نا  یلون  جهت  مبارزه با آفات انباری؛

5- تجمیع امکانات انباری شرکت استان  با توجه به گزینه های طرح  شده به منظور استفاده بهینه از امکانات و کاهش هزینه ها؛

6- اخذ مطالبات از کارگزاران توسط  واحدهای مربوطه پی گیری و تا حصول نتیجه ادامه یابد؛

7-   پی گیری در جهت ثبت نام کلیه کارگزاران در سامانه خدمات گمرگ

8- توجه ویژه به مسائل و مشکلات موجود و کمبود ها مربوط به واحد های اداری و انبار شرکت  بارعایت صرفه جویی پی گیری و اجرایی گردد؛

9-  تسریع در ار سال گزارش مغایرت های اموال به دفتر مرکزی شرکت؛

10- در راستا ی اجرای صحیح برنا مه آئین نامه فعاليت سامانه تداركات الكترونيكي دولت که ضرورت داردکارکنان مرتبط با فرآیند خرید از قبیل مقام تشخیص، عامل ذیحساب، انباردار، کارپرداز و... بایدآموزش های لازم را کسب نمایند؛

 11- پیش بینی های لازم  جهت در یافت  گواهی امضاء الکترونیکی  و  خرید 7 دستگاه توکن در راستای  فعالیت  سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، با هماهنگی و پی گیری رابط دستگاه ؛

12- بازدید و رصد هفتگی آفات انباری جهت پیشگیری و اقدام به موقع تا پایان توزیع پس از فرآوری بذر ؛

13- تمهیدات لازم جهت خرید سم ضد عفونی بذر گندم؛

14- در خصوص تعمیر و تامین امکانات مورد نیاز  واحد های مختلف شرکت باید در خواست های اولیه صورت گیرد تا پس از تامین اعتبار  در مقطع زمانی مناسب اجرایی گردد؛

15- برنامه ریزی برای فروش بیشتر  کود های  غیر یارانه ای ،روغن ولک و سموم گرانوله ؛

16-  بازنگری کلی در ارتباط با پرداخت اضافه کار  کارکنان  شرکت ؛

17- پی گیری در خصوص جذب اعتبار برای تکمیل  پروژه هانکار در انبار قرق؛

18- وصول مطالبات در عرصه  کارگزاری ها، رصد  ،شناسایی و در اسرع وقت گزارش به سرپرست شرکت ؛

19- رعایت نظم و انظبات اداری و دیسپلینهای مقرراتی و مالی؛

20- تقویت روند خود کنترلی توسط واحد های مربوطه؛

21- باید تکریم در راستای کاری کارکنان که مبتنی  براخلاق مداری است  در شرکت تقویت گردد

 

اخبار برگزیده