اخبار

.

 به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان، مهندس حسام  سرپرست  این شرکت  ضمن  تبریک  هفته  بسیج یاد و خاطره دلاوری های بسیجیان را در هشت سال دفاع مقدس گرامی داشتند در این راستا  تصریح کرد: که بسیج فقط جمع شدن نیرو نیست کیفیت و اعتقاد نیرو هم مهم است، بسیجی فقط توکل به خدا نمی کند بلکه کار هم می کند. بسیجی آرمان گرای عمل گراست. و ما باید یاد و خاطره این ایام  را گرامی  بداریم.

در ادامه  افزود: امروزه تامین خوراکی جامعه از وظایف ما است و اولین برنامه ما طرح افزایش تولیدات است. همچنین ارتقای بهره وری تولید نهاده های بخش کشاورزی و تاکید بر امنیت غذایی از اولویت های وزارت متبوع است و بایدتلاش کنیم شرایط را بهتر و روان تر کنیم و امکانات بیشتری را در زمینه تولید فراهم نمائیم و برای رسیدن به خود اتکایی ،کشاورزی خود را اقتصادی تر کنیم. و تو لید حداکثری نیاز به مدیریت فعال، بهنگام، فنی و هوشمندانه دارد که در حوزه مدیریت استانی ، چابکی لازم  دیده شده است ضمن این که برنامه ریزی دقیق، براساس تقویم کاری نیز   سرلوحه کاری تیم فنی و بازرگانی شرکت قرار گرفته است.

 وی همچنین اظهار داشت:  استان  گلستان به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی دارای تنوع اقلیمی قابل توجه می باشد گستردگی منطقه، تنوع آب و هوایی، خاک  مناسب و... باعث شده است تا حدود 56 درصد از جمعیت استان به کشت بیش از700هزار هکتار اقدام نمایند لذا در این مهم چنانچه تامین نهاده ها بویژه کود های شیمیایی به موقع صورت نگیرد  می تواند در راندمان محصول تاثیر منفی دا شته باشد که در این زمینه شرکت استان با پشتیبانی و همکاری ستاد مرکزی با تمام ظرفیت ، اقدام به کار حداکثری در جهت تامین به موقع و مکفی کود های شیمیایی نموده است .

وی همچنین در تجزیه و تحلیل عرصه بازرگانی کود های شیمیایی عنوان کرد: یکی از راههای  رسیدن به حجم  بالای تولید، کاربرد به موقع کود های شیمیایی است بر همین اساس ملاحظه می شود میزان تهیه و تدارک  کود های یارانه ای  در هشت ماهه اول سال جاری،89280 تن بوده است که از میزان50114 تن کود های ازته(62 درصد از برنامه ابلاغی) ،22181 تن کود های فسفاته(82 درصد از برنامه ابلاغی)  و16985 تن کود های پتاسه(93 درصد از برنامه ابلاغی) می باشد. وی همچنین توزیع کود های شیمیایی را در هشت ماهه نخست سال جاری، 69001 تن عنوان کرد که در مقایسه با سال گذشته که65836 تن بوده است روند افزایشی داشته است .

مهندس حسام به موضوع امنیت غذایی در برنامه ششم توسعه بخش کشاورزی  اشاره کرد که  یکی  از سیاست ها و استراتژی های وزارت متبوع  ودفتر مرکزی این شرکت  است و تصریح کرد: که تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو گسترش کشاورزی پایدار  بوده و این واقعیت انکار ناپذیر است ما باید به این مهم معرفت و ایمان داشته  باشیم  که مخاطب اصلی ما کشاورزان هستند  ودر بخش بازاریابی و باشگاه مشتریان((CRM تلاش کردیم با ایجاد کارگاهای آموزشی  و یا در قا لب  طرحهای آموزشی  وکانال ارتباطی خود با شبکه کارگزران  و کشاورزان  را تقویت نموده، تا سبد کالایی شرکت را بدرستی معرفی نمائیم و در هشت ماهه نخست سال جاری بیش از 4055  تن کود های غیر یارانه ای توزیع نمائیم  و ی همچنین  پنج مورد از برگزاری های  همایش  و کارههای آموزشی علمی و تخصصی در عرصه کارگزاران و بهره برداران در هشت ماهه نخست  سال جاری خبر داد .در خاتمه از تمام عزیزانی که در اجراء کار بازرگانی و فنی، مشتاقانه و با  تلاش خستگی ناپذیر بوِیژه همه همکاران پر تلاش  دفتر مرکزی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان ما را یاری نمودند تقدیر  و تشکر می نمائیم  و اظهار امیدواری کردند با  مدیریت خوب در مزرعه از ناحیه مولدان عزیز و بارش رحمت الهی، انشاء الله در سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، شاهد تولید قابل قبول در سطح کشور و استان باشیم.

 

 

اخبار برگزیده