اخبار

این دوره آموزشی طی دو روز 17 و 18 بهمن  ماه  سال جاری در محل سالن ابن سینا مرکز تحقیقات کاربردی   نهاده های کشاورزی با حضور 70 نفر از کارشناسان کود ستادی و استانی برگزار شد.

 

هدف از برگزاری این دوره افزایش و تقویت سطح اطلاعات کارشناسان کود شرکت در خصوص کودهای زیستی و آلی و همچنین آشنایی با دستاوردهای علمی و کاربردی و پژوهشی در زمینه  بهبود تغذیه گیاهی در سطح ملی و بین الملی بود .

 

در ابتدای جلسه جناب آقای مهندس محمدرضا نیارکی ( مدیر فنی و بهبود کیفیت کود و مواد دفع آفات گیاهی ) مطالبی را در خصوص اهمیت باشگاه کشاورزان به عنوان پل ارتباطی بین مجموعه وزارتخانه و کشاورزان ، لزوم برگزاری دوره های تخصصی مرتبط با کود جهت ارتقاء اطلاعات کارشناسان مرتبط با بخش توصیه های فنی کودی ، واحدهای فنی و بازرگانی و همچنین ضرورت گسترش تنوع سبد کودی شرکت جهت افزایش توزیع و مصرف کودهای زیستی وآلی  بیان کردند.

 

سپس دوره آموزشی توسط جناب آقای مهندس سیامک علیزاده (عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات بیوتکنولوژی و رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان فرآورده های آلی و زیستی و همچنین عضو شورای راهبردی کود و سم وزارت جهاد کشاورزی و عضو کمیته فنی و دفتر ثبت مواد کودی)  به عنوان مدرس برگزار گردید.

 

اهم مباحث مطرح شده در این دوره شامل :

  • آشنایی با کودهای آلی – زیستی
  • توصیه های کودی
  • سازگاری کودهای آلی و زیستی با نوع خاک منطقه
  • نحوه و روش های مصرف
  • شاخص های استاندارد فنی مصرف کود

 

در پایان مباحث تئوری ، شرکت کنندگان ضمن بازدید از آزمایشگاه کنترل کیفی کود و آزمایشگاه خاک و آزمایشگاه بیولوژیک مرکز تحقیقات با نحوه فعالیت ها و روش های آنالیز  و امکانات و تجهیزات آزمایشگاهها که توسط مسئولین آزمایشگاه  ارائه گردید ، آشنا شدند.

 


اخبار برگزیده