اخبار

آنچه بر شما سنگینی می کند، نظارت شرکت خدمات حمایتی بر زنجیره تامین نهاده های کشاورزی است

معاونت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت وزارت جهاد کشاورزی با انتشار نامه ای در پاسخ به مصاحبه اخیر اگنا با رییس انجمن واردکنندگان سم و کود ایران با تیتر«سایه سنگین شرکت های دولتی بر سر بخش کشاورزی»، تصریح کرد: آنچه به تعبیر شما، سنگینی می کند، مدیریت شرکت خدمات حمایتی بر نظارت و کمک به زنجیره تولید، تدارک و توزیع نهاده های کشاورزی است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، شهاب سیدمحسنی، در این نامه بر تداخل نداشتن فعالیت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایران با وظایف بخش خصوصی در زمینه تامین نهاده های کشاورزی تاکید کرده است.

 متن نامه به شرح زیر است:

 سردبیر محترم پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی و صنایع غذایی (اگنا)

موضوع: روشنگری «سایه سنگین شرکت های دولتی بر سر بخش کشاورزی»

با سلام

احتراما؛ نظر به انتشار خبری در آن رسانه مورخ ۹/۱۱/۱۳۹۶ با عنوان «سایه سنگین شرکت های دولتی بر سر بخش کشاورزی» خواهشمند است به منظور روشنگری افکار عمومی براساس گزارش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی توضیحات زیر در اسرع وقت منتشر گردد.

 شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از سال ۱۳۸۶ براساس تصویب نامه هیات محترم وزیران و شورای عالی واگذاری در فهرست بنگاه های مشمول واگذاری قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی قرار گرفته و اموال و املاک آن تقویم و در قیمت پایه سهام شرکت منظور گردیده و طی چندین نوبت از طریق فرابورس مورد مزایده و معرض فروش قرار گرفته، ولی تا اکنون به فروش نرسیده است.

 در این راستا رویکرد و فعالیت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در حال حاضر به گونه ای است که تداخلی با فعالیت های بخش خصوصی نداشته باشد و برنامه های تامین و تدارک و توزیع نهاده های بخش کشاورزی کشور در بخش تولید بذر تماما و در زمینه تولید انواع کود حداقل ۸۵ درصد توسط بخش خصوصی تامین می گردد و حدود ۱۵ درصد مابقی نیز توسط بخش خصوصی و به سفارش این شرکت از خارج تامین و تحویل می شود.

 لذا کل تولید بذور اصلاح شده و تولید کود و سموم مورد نیاز بخش کشاورزی کشور توسط بخش خصوصی تولید و کمبود تولید سموم و کود نیز باز هم توسط بخش خصوصی از خارج تامین و وارد کشور می گردد و این شرکت هیچگونه کارخانه ای برای تولید کود و بذر ندارد، لذا آنچه که به  تعبیر رئیس محترم انجمن(واردکنندگان) کود، سنگینی می کند، مدیریت این شرکت بر نظارت و کمک به زنجیره تولید و تدارک و توزیع نهاده های کشاورزی است.

شایان ذکر است: سیاست شرکت خدمات حمایتی همواره بر حمایت از تولیدات داخلی است و هیچگاه به گونه ای عمل نخواهد کرد که به عنوان رقیب بخش خصوصی باشد.

 

 

اخبار برگزیده