اخبار

.

مركز بين المللي همايش هاي شركت خدمات حمايتي كشاورزي در استان فارس شاهد برگزاري شانزدهمين گردهمايي بزرگ جامعه كشاورزي بود. اين مركز كه 13 نمايشگاه و 3 همايش تخصصي را در كارنامه درخشان خود به ثبت رسانيده است،اين بار با حضور گسترده فعالان و بهره برداران كشاورزي، عرصه نمايشگاهي فارس را متحول و زنده كرد. در اين همايش كه با عنوان « برنامه ريزي كشت پائيزه با محوريت مكانيزاسيون و نهاده هاي كشاورزي » ناميده شد 52 شركت از حوزه فعاليت نهاده هاي كشاورزي كود، سم، بذر، تجهيزات آبياري و مكانيزاسيون كشاورزي حضور داشتند و توليدات و محصولات خود را به بازديد كنندگان عرضه نمودند. اين همايش در طول 4 روز برنامه فشرده خود پذيراي 2500 نفر از كشاورزان و 300 نفر از كارشناسان و متخصصان استان و خارج از آن بود.

از اهداف برجسته اين همايش ارائه آخرين دستاوردهاي تخصصي و نمايش توليدات شركتها در زمينه نهاده هاي كود، سم و بذر، ادوات خاك ورزي حفاظتي، كارنده هاي غلات و آبياري نوين، و همچنين گردهمايي و تعامل كارشناسان، متخصصين، صاحبنظران، كشاورزان و بهره برداران، توليد كنندگان برتر بخش كشاورزي و تشكل هاي كشاورزي و برگزاري نشست هاي تخصصي بوده است.

در اين همايش علاوه بر عرضه كودهاي يارانه دار، تعداد 10 نوع كود آلي و زيستي كه توسط توليدكنندگان داخلي و با كيفيت مطلوب و استاندارد توليد شده در معرض نمايش قرار گرفت.

همزمان با نمايش نهاده هاي كشاورزي، 8 كارگاه تخصصي با عناوين مديريت نهاده هاي كشاورزي، مديريت ماشين ها و ادوات خاك ورزي كشاورزي، مديريت آب، ماشين آلات نشاء كاري، نانو و استفاده آن در كشاورزي، كودهاي زيستي و استفاده آن در گندم، و معرفي طرح ترويجي اميد و استفاده از آن در تحقيقات و ترويج توسط مدرسان برجسته كشاورزي اجراء شد.

 مراسم افتتاحيه اين همايش با حضور جناب آقاي مهندس ولي، جناب آقاي دكتر عباسي (رياست مركز توسعه مكانيزاسيون كشاورزي)، جناب آقاي دكتر قاسمي (رياست سازمان جهاد كشاورزي فارس)، حوزه نمايندگي ولايت فقيه و معاونت توليدات گياهي، مديران ستادي سازمان جهاد كشاورزي و جمع كثيري از بهره برداران، كشاورزان و كارشناسان برگزار شد. در حالي كه مراسم اختتاحيه با حضور ارزشمند و سخنراني تأثيرگذار مديرعامل جديد شركت جناب آقاي دكتر سيف برگزار شد.

طبق نظرسنجي به عمل آمده از كشاورزان و شركت هاي حاضر در همايش، و در ارزيابي به عمل آمده، اثر بخشي و رضايت بخشي همايش برگزار شده در تمام زمينه هاي فني و بازرگاني مثبت و نتيجه كارگروهي و تعامل شركت خدمات حمايتي كشاورزي و سازمان جهاد كشاورزي و تلاش و پيگيري كارگروه هاي تخصصي و اجرائي همايش بوده است.

اخبار برگزیده