اخبار

.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به ایانا خبر داد:

افزایش یک میلیون و 100 هزار هکتاری سطح مکانیزاسیون در کشت پاییزه

 

در کشت پاییزه در دولت تدبیر و امید افزایش یک میلیون و 100 هزار هکتاری سطح مکانیزاسیون در کشور عملیاتی شد.

 

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: عملیات کشاورزی در کشور از 15 مهرماه تا 15 آبان‌ماه هر سال در سراسر کشور انجام می‌شود و عملیاتی چون خاک‌ورزی و کاشت گندم، جو (آبی و دیم) و کلزا، برداشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای، برداشت سیب‌زمینی و برداشت چغندر قند به صورت مکانیزه در سطحی بیش از 8.5 میلیون هکتار صورت می‌گیرد.

کامبیز عباسی افزود: پس از تشکیل دولت تدبیر و امید و با راه‌اندازی خطوط اعتباری مکانیزاسیون و مبتنی بر طرح 12 ساله مکانیزاسیون کشاورزی اقدامات مثبتی در حوزه استفاده از ادوات مکانیزه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، به‌ویژه در حوزه محصولات مورد عملیات کشت پاییزه و تأمین و به‌کارگیری انواع بذرکارهای غلات موجبات توسعه کشت مکانیزه و ارتقای درجه مکانیزاسیون در سطح یک میلیون و 100 هزار هکتار فراهم شد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: با گسترش مکانیزاسیون در کشور، امکان افزایش تولید در سطح فوق و بیش از آن و انجام عملیات خاک‌ورزی و کاشت محصولات به وجود می‌آید.

عباسی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی و اقدام به موقع در پرداخت تسهیلات به بهره‌برداران بخش کشاورزی و استمرار خطوط اعتباری مکانیزاسیون، امکان تحقق و دستیابی به کشت مکانیزه گندم، جو و کلزا در سطحی بیش از 95 درصد از مزارع کشور در کمتر از سه سال میسر خواهد بود.

وی یادآور شد: دستیابی به این مهم یکی از مهم‌ترین اهداف اساسی مرکز توسعه مکانیزاسیون در حوزه کشت پاییزه است./

 

 

اخبار برگزیده