اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان:

سرپرست شرکت،  با بیان اینکه کشاورزی کشور با استفاده از فناوری موجود روزبه‌روز در حال رشد است ، تصریح کرد : در سال‌های اخیر با بهره‌گیری از روش‌های نوین سبب ارتقا بهره‌وری نهاده‌های کشاورزی شده و با وجود حلقه‌های گمشده بسیار و اشتغال زیاد در این بخش متاسفانه بهره‌وری در کشور نسبت به کشورهای دیگر دنیا پایین است.

به گفته حسام در این رابطه باید روش‌های نوینی به‌کارگیری کرد تا بتوان نقاط کور را پر کرده و جایگاه کشاورزی را به جایگاه واقعی آن رساند. وی اضافه کرد: تمامی کارگزاران بخش خصوصی و تعاونی های تولید و روستایی در سیستم CRMباشگاه کشاورزان با رمزورد و کاربری شناسنامه دارشدند. و می توانند ثبت سفارش نهاده های کشاورزی و آزمون خاک  را بصورت آنلاین انجام دهند.

وی اظهار داشت: به منظور افزایش سطح آگاهی کشاورزان، تامین به موقع نهاده، دسترسی سریع به نهاده‌ها با سفارش‌گذاری، استفاده از نهاده‌ها با انجام آزمون خاک، اطلاع به موقع از وضعیت آب و هوای منطقه، آموزش‌های مجازی و خصوصی و مشارکت کشاورزی در تصمیم‌سازی با ارائه انتقادات و پیشنهادات اقدام به ایجاد باشگاه کشاورزان شد.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: ضمن برگزاری کارگاه آموزشی  برای کارگزاران و بهره برداران، اهداف باشگاه کشاورزان تبیین شد و برگزاری این کارگاهها ادامه یابد.

وی همچنین افزودند: این استان  توصیه های فنی  زراعی و باغی و گزارش آنلاین هواشناسی به تفکیک ایستگاه‌های هواشناسی موجود استان برای سه روز آینده را در دستور کار خود  دارد و بصورت مستمر اطلاعات مذکور در سامانه 1599ثبت و به جامعه مخاطب اطلاع رسانی می گردد

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشور اظهار داشت:  یکی از دغدغه های مسئولین وقت کشاورزی کشور، اشاعه فرهنگ آزمون خاک و استفاده بهینه از کود های کشاورزی  و دستیابی کشاورزان و باغدران به حداکثر محصول با کیفیت مطلوب است که با  را ه اندازی آزمون  خاک در  باشگاه کشاورزان استان این نگرانی برطرف شده و بستر خوبی برای تولید کیفی، بموقع، سهل و آسان و به اندازه نهاده ها فراهم می شود.

وی اضافه کرد:  بارایزنی مستمر با معاونت محترم پژوهشی و فناوری  دانشگاه کشاورزی  و منابع طبیعی گرگان  و متقاعد کردن  آنها با حداقل  تعرفه ، اقدام  به عقد  تفاهم  نامه در عرصه آزمون خاک  نموده است  و هم اکنون راه اندازی آزمون خاک  باشگاه کشاورزان در این استان کلید خورد و باشگاه کشاورزان  استان گلستان به عنوان قطب کشاورزی و با استعدادهای فراوان فعالیت خود را در عرصه  آزمون خاک  فعالیت  خود رابه طور رسمی آغاز نمود.