اخبار

به گزارش روابط عمومي شركت خدمات حمايتي كشاورزي استان خراسان رضوي
  در گردهمایی مدیران ستادی و شهرستان های سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی که با حضور مهندس یزدان سیف مدیر عامل محترم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور برگزار شد ، نشست خبری با موضوع مکانیزاسیون کشاورزی در محل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی با حضور اصحاب رسانه صورت پذیرفت. 
 
مهندس مزروعی با بیان اینکه میزان سطح زیر کشت مکانیزه استان 33 درصد است گفت : با ایجاد سایت و نیز نمایشگاه دائمی محصولات بخش ادوات و ماشین آلات کشاورزی ، تسریع و تسهیل و رقابت سالم در این زمینه را فراهم نمودیم. مهندس مزروعی افزود : امسال برخی از نهاده ها از قبیل کود های یارانه ای را از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی توزیع نمودیم . رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام نمود که مکانیزاسیون یکی از چهار رکن مهم و اساسی در توسعه بخش کشاورزی است و بناست در برنامه 5 ساله ششم بالای 90 درصد مکانیزاسیون در کشاورزی برسیم .
در ادامه مدیر عامل محترم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور بیان نمود: در سال زراعی جاری مصرف انواع کود در بخش کشاورزی افزایش پیدا کرده که البته مورد نیاز بوده است .
 
مهندس سیف گفت : بایستی به انواع تغذیه گیاه توجه لازم را داشت که یکی از اولویتهای مورد نیاز گیاه مبحث توجه علمی به کود است . وی گفت میزان مصرف کود شیمیایی در کشور ما حدود یک سوم مصرف دنیاست.

اخبار برگزیده