اخبار

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال 11.5 میلیون تن گندم در کشور تولید شد، گفت: با توجه به نیاز 13 میلیون تنی این محصول 1.5 میلیون تن گندم به کشور وارد شد.

عباس کشاورز معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد واردات گندم از روسیه گفت: بخش واردات گندم در حوزه اختیاراتم نیست، اما حداکثر نیاز کشور به گندم وارداتی با توجه به میزان تولید گندم امسال یک و نیم میلیون تن است.

وی اظهار داشت: این میزان گندم قبلا از طریق واردات تأمین شده است.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: نیاز مصرفی گندم کشور، شامل نیاز خوراکی (نان)، مصارف صنعتی (ماکارونی، شیرینی و بیسکویت)، مصرف خوراک دام و مصرف جوامع محلی حدود 13 تا 13 و نیم میلیون تن است.

وی بیان داشت: امسال 11 و نیم میلیون تن گندم در کشور تولید شد و با توجه به نیاز مصرفی حدود 1.5 میلیون تن به واردات گندم نیاز داشتیم که این مقدار هم قبلا وارد کشور شده است.

به گزارش فارس: رسانه‌های روسی امروز یکی از اهداف سفر الکساندر تکاچوف، وزیر کشاورزی روسیه به ایران را مذاکره در راستای توافق برای واردات گندم روسیه به ایران عنوان کردند.

مقامات حوزه کشاورزی روسیه همچنین ابراز امیدواری کردند که در این سفر توافقاتی درباره مبادلات دو کشور در حوزه کشاورزی و به خصوص صادرات محصولاتی مانند گوشت، گندم و شکر از روسیه به ایران صورت گیرد.

این اظهارات در حالی است که به گفته کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی گندم مورد نیاز وارداتی قبلا تأمین شده است.

همچنین ایران یکی از صادر کنندگان مرغ و لبنیات به شمار می‌رود و به دنبال جذب بازارهای روسی برای صادرات این محصولات است.

 

اخبار برگزیده