اخبار

.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت : برای توسعه بخش گلخانه ای تسهیلات 14 درصدی برای مناطق غیر برخوردار و 16 درصدی برای مناطق برخوردار در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایرنا، محمد علی طهاسبی در نخستین جشنواره تولید گل شب بو در خمینی شهر افزود: توسعه گلخانه ای تولید گل و گیاه در اطراف شهرهای بزرگ بعنوان منابع تولیدی هوای سالم و اکسیژن محسوب می شود.
وی با تاکید بر اینکه تولید درختان و محصولات کشاورزی بعنوان یک صنعت پاک، درآمد زائی و اشتغال زائی مخصوص به خود را دارد گفت: باید به تولید گل و گیاه و درختان برای حفظ محیط زیست بعنوان یک شغل مستمر نگاه کرد.
طهماسبی با بیان اینکه بیش از 15 هزار تن گوجه فرنگی در کشور در فضای باز کاشته می شود افزود: برای تولید هر کیلو گوجه فرنگی در فضای باز 400 لیتر آب مصرف می شود در حالیکه این حجم در فضای گلخانه ای به 40 لیتر آب برای هر کیلو گوجه فرنگی کاهش می یابد.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امروز با کمک فناوری های نو در کشورهای غربی برای تولید هر کیلو گوجه فرنگی چهار لیتر آب مصرف می شود تاکید کرد: توسعه فضای گلخانه ای باید مورد توجه همه مسئولان بویژه وزارت نیرو و استانداران قرار گیرد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه استان اصفهان در زمینه سامانه های گلخانه ای در کشور پیشتاز است گفت: عملکرد این استان در بخش محصولات گلخانه ای در کشور سر آمد و قابل دفاع است.
وی اظهار امیدواری کرد که با فعالیت بیشتر بخش خصوصی، استان اصفهان بتواند رتبه اول کشور را در زمینه ساخت و سازسازه های گلخانه ای کسب کند.
خمینی شهر برند تولید گل شب بو کشور است
استاندار اصفهان نیز در این جشنواره گفت: شهرستان خمینی شهر با تولید بیش از 10 میلیون گلدان گل شب بو در سال بعنوان یک برند در استان و کشور محسوب می شود.
رسول زرگرپور افزود: از مسئولان جهاد کشاورزی استان اصفهان می خواهم هرچه سریعتر برای ثبت برند گل شب بو به نام خمینی شهر اقدام کنند تا این برند برای استان و شهرستان تثبیت شود .
استاندار اصفهان با بیان اینکه برند سازی گل شب بو خمینی شهر در راستای تولید محصولات کشاورزی و سرمایه گذاری بخش خصوصی است اظهار کرد: ما به برگزاری جشنواره های محصولات خاص در استان نیاز داریم.
استاندار اصفهان ادامه داد: احداث پایانه بزرگ گل و گیاه سپاهان همزمان با جشنواره گل شب بو با هزینه 100 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی می تواند در بخش عرضه، فروش و صادرات گل شهرستان خمینی شهر و استان نقش بسیار مهمی را ایفا کند

 

اخبار برگزیده