اخبار

 

امروز مجموعه ی وزارت جهادکشاورزی از آقای مهندس حجتی وزیر محترم تا معاونت امورزراعت و هم چنین شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به بحث تغذیه ی تلفیقی خاک و گیاه توجه ویژه یی دارند

به گزارش رابط روابط عمومی مدیریت فنی و بهبود کیفیت کود و مواد دفع آفات گیاهی،

آقای مهندس شمس اله ملازاده عضو هیئت مدیره و معاون فنی و کنترل کیفی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان عبارت فوق در جلسه ی صبح امروز با حضور شرکت های فعال در زمینه ی تولید نهاده های زیستی – آلی ادامه داد: امروزه کشاورزی کشور در حوزه ی نهاده ها به ويژه بحث تغذیه ی خاک و کودهای کشاورزی چالش هایی دارد که روند افزایش هرچه بیش تر بهره وری کشاورزی و تولید غذا را کند نموده است نسخه های کودی و تغذیه ی گیاه از چنددهه ی پیش تا کنون در ایران تغییر خاصی نداشته و نیازمند توسعه و ارتقاع جهت افزایش میزان تولید غذا است.

در این جلسه که با حضور معتبرترین شرکت های دانش بیان و فعال در زمینه ی تولید کودهای زیستی برگزار شده بود، حاضرین با بیان توان مندی ها، سوابق، تولیدات و دستاوردهایی که در این زمینه داشتند، فرصت های همکاری بیش تر با شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را به بحث گذاشتند.

شرکت های فناوری زیستی طبیعت گرا، گیاه زایند شیمی سپاهان، تعاونی راه بردی زیست فنآورالبرز، زیست فنآور پیشتاز واریان، رویان تیسان سبز، زیست فنآور توران و چند مجموعه ی معتبر دیگر در این جلسه اعلام کردند که این امکان را دارند که با ارایه نسخه هایی مبتنی بر دانش روز و فناوری زیستی امکان جذب بهتر مواد کودی را جهت تغذیه ی بهتر گیاه فراهم کنند.

در پایان جلسه، آقای مهندس ملازاده با بیان اهمیت رعایت شرایط اقتصادی کشاورزی کشور تاکید نمود که کشاورزان به نتیجه بخش بودن محصول از نظر اقتصادی اهمیت بسیاری می دهند. بنابراین شرکت ها باید در تولید محصولات خود صرفه ی اقتصادی مصرف محصولات خود را  برای کشاورزان در نظر داشته باشند.

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، در چهارچوب وظایف خود تلاش می کند تا تدابیر وزارت متبوع را جهت توسعه ی تغذیه ی تلفیقی به عنوان نقشه ی راه پی گیری نموده و کلیه ی ظرفیت های خود جهت توسعه ی مصرف نهاده های زیستی – آلی (کود و سموم دفع آفات نباتی) در کنار کودهای شیمیایی استفاده کند.

این جلسه به همت معاونت فنی و کنترل کیفی و با حضور مدیران این معاونت آقایان: مهندس نیارکی، مهندس سلیمی، مهندس مسعودی فر و مهندس خاکی برگزار شد.


اخبار برگزیده