اخبار

.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی با اجرای برنامه ای 7 ساله تراز تجاری کشاورزی غذایی کشور به صفر می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی،دکتر عبدالمهدی بخشنده در گفت و گو با خبر ساعت 21 شبکه 1 سیما با بیان این که در سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در زمینه سه موضوع امنیت غذایی با اتکا بر تولید داخلی،ارتقای ذخایر راهبردی و تامین نهاده های تولید، تاکید شده است،اظهار داشت:برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در زمینه اقتصاد مقاومتی تدوین و به تصویب شورای اقتصاد رسیده است.

وی در تشریح علل معرفی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان موفق ترین دستگاه در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی از سوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور،اعلام کرد:با برنامه ریزی و انجام اقدامات فنی مناسب،تولید محصولات کشاورزی با رشد 14 درصدی از 97 میلیون تن در سال 92 به 112 میلیون تن در سال 94 افزایش یافته است.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که رشد بخش کشاورزی در دو سال گذشته مثبت بوده است،تصریح کرد:با افزایش تولید محصولات کشاورزی و کاهش واردات، تراز تجاری کشاورزی غذایی کشور از منفی 8.1 میلیارد دلار در سال 92 به کمتر از منفی 4 میلیارد دلار در سال 94 بهبود یافته است.

وی خاطرنشان کرد:در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی با اجرای برنامه ای 7 ساله تراز تجاری کشاورزی غذایی کشور به صفر می رسد.

بخشنده در زمینه تولید نهاده های دامی گفت: 80 درصد جو و بخش زیادی از علوفه های تازه نظیر یونجه و شبدر مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.

وی افزود: محصولات تابستانه و آب بر مانند ذرت نیز 2 میلیون تن در داخل تولید و به خاطر حفظ منابع آبی بقیه نیاز کشور از خارج تامین می شود.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش دو برابری سطح زیر کشت و تولید دانه روغنی کلزا در سال 94 اظهار داشت:در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و به منظور تامین روغن مورد نیاز کشور و کاهش وابستگی،طرح 10 ساله افزایش تولید دانه های روغنی تهیه شده که با اجرای این طرح ضریب خوداتکایی در تامین روغن مورد نیاز کشور به 70 درصد افزایش می یابد ضمن آن که از کنجاله دانه های روغنی به عنوان نهاده دامی در صنعت دامپروری استفاده می شود و واردات این نهاده ها نیز کاهش می یابد.

لينك خبر

اخبار برگزیده