اخبار

به گزارش سعيد غفوری از روابط عمومی شركت خدمات حمايتی كشاورزی استان خراسان رضوی:

جلسه ای با حضور نمایندگان آزمایشگاه های خاک و آب استان خراسان رضوی در محل دفتر مدیریت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان برگزار گردید.

     در ابتدای جلسه آقای مهندس کاشکی مدیر محترم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان، ضمن خیرمقدم به حضار جلسه به تبیین اهداف و وظایف شرکت خدمات حمایتی به عنوان متولی توزیع نهاده های کشاورزی بین بهره برداران استان، پرداختند. ایشان در ادامه با تاکید بر توسعه بستر هوشمندسازی خدمات حمایتی کشاوری تحت سیستم توسعه دولت الکترونیک از راه اندازی سامانه کشوری 1559 باشگاه کشاورزان خبر دادند و به توضیح خدمات هفت گانه پیش بینی شده در این سامانه پرداختند.

     مهندس کاشکی ضمن اشاره به حضور گسترده بهره برداران در این استان( استان خراسان رضوی 7.7 درصد از از بهره برداران بخش زراعت و باغبانی کشور را دارا می باشد) و جایگاه شرکت در حوزه نهاده های کشاورزی و خدمات مرتبط در بخش کشاورزی، خواستار مذاکره در مورد نحوه ی تعامل در خصوص اجرای طرح مزبور گردیدند و تاکید کردند که این امر باید به گونه ای تحقق یابد که سالم ترین و مطمئن ترین آنالیز خاک و توصیه کودی در دست کشاورزان قرار گیرد. سپس مهندس خبازی معاون فنی شرکت در مورد چشم اندازها و قابلیت های طرح باشگاه کشاورزان مطالبی ارائه نمودند.

     پس از معرفی اجمالی طرح، مدعوین جلسه به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در این زمینه پرداختند. پیرو صحبت های مهندس کاشکی مبنی بر استفاده از اطلاعات ثبت شده خاک شناسی برای جلوگیری از موازی کاری و کاهش هزینه ها، جناب مهندس نژاد محمد نامقی نماینده آزمایشگاه خاک و آب مرکز تحقیقات پیشنهاد کردند که بخش دولتی متولی گردآوری اطلاعات پروفیل خاک به همراه GPS مربوطه باشد؛ ضمن اینکه فرهنگ سازی و ترویج نگاه علمی در بین کشاورزان در این امر باید با جدیت پیگیری شود.  


اخبار برگزیده