اخبار

مهندس يزدان سيف مديرعامل محترم شركت خدمات حمايتی كشاورزی: تلاش باشگاه کشاورزان استان‌ها و سامانه‌ تلفنی 1559 این است که ترکیب عوامل تولید به سوی بهبود کیفیت نهاده‌های تولید و کاهش هزینه‌های تولید برود.

 مراسم افتتاح باشگاه كشاورزان و سامانه تلفنی 1559 شركت در خرم آباد كه با حضور جناب مهندس يزدان سيف مديرعامل محترم شركت خدمات حمايتی كشاورزی، دكتر فردين شورج قائم مقام محترم شركت خدمات حمايتی كشاورزی، جناب آقای دکتر بازدار رئیس محترم سازمان جهادکشاورزی استان لرستان،جناب مهندس رسولی عضو محترم هيأت مديره و معاون مديرعامل در امور بازرگانی شركت خدمات حمايتی كشاورزی، جناب مهندس فلاح مدير حراست شركت خدمات حمايتی كشاورزی، جناب آقای هوشمند مدیر روابط عمومی و امور بین الملل، جناب مهندس كيوان مدير شركت خدمات حمايتی كشاورزی استان لرستان و تعدادی از مسئولين و كارشناسان استانی و ستادی برگزار شد.

مديرعامل محترم شركت خدمات حمايتی كشاورزی در قسمتی از سخنان خويش فرمودند: نباید کشاورز برای تولید محصولش مدام هزینه کند این مهم است که ما برنامه‌ریزی کنیم تا هزینه‌های تولید روز به روز کاهش یابد و مراجعات حضوری کشاورز برای تهیه نهاده‌های تولید هم کمتر شود.

ايشان افزود: در گذشته در حوزه‌ی هواشناسی کشاورزی به قدر کافی اطلاع‌رسانی مناسب نشده است و این سامانه می‌خواهد این نقص بزرگ را جبران کند چرا که مهم است کشاورز بداند شرایط آب و هوایی برای کشت‌ها چگونه است.

جناب مهندس يزدان سيف: از فعالیت شبکه‌های موازی با شرکت استقبال می‌کنیم با این کار سطح رقابت بالا رفته و خدمات با کیفیت بالاتری به کشاورزان ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فرمود: کشاورزی استان لرستان ارزیابی بیرونی مطلوبی دارد و با استفاده از بذرهای اصلاح شده، تغذیه گیاه، کودهای آلی و ریزمغذی ها، تولید بهتری نسبت به قبل دارند.

در اين مراسم جناب آقای دکتر بازدار رئیس محترم سازمان جهادکشاورزی استان لرستان حضور داشتند و در مورد افتتاح باشگاه كشاورزان گفتند: کشاورزان با دریافت کارت کشاورزی می توانند به راحتی نهاده های خود را به  صورت الکرونیکی خریداری کنند. ايشان در ادامه اضافه نمودند: ظرفیت های خوبی از نظر کشاورزی و دیگر زمینه ها در استان وجود دارد و این ظرفیت ها باعث شده که ما بتوانیم این سامانه را به صورت رسمی افتتاح کنيم و به دنبال توسعه این سامانه نیز هستیم.

جناب آقای مهندس عابدینی معاون محترم توسعه و پیش بینی هواشناسی نيز از جمله سخنرانان اين مراسم بودند و در قسمتی از سخنان خود گفتند:خدمات هواشناسی طیف وسیعی را شامل میشود که یکی از این موارد در بخش کشاورزی است.

كشور ما جزء مناطق کم بارش بوده و میانگین بارش سالیانه آن حدود 247 میلیمتر بوده و این در حالیست که متوسط جهانی 850 میلیمتر و در آسیا این آمار 480 میلیمتر است.

این مسئول بیشترین بارش جهان را مربوط به آمازون با 12 هزار میلیمتر دانست و گفت: باید به این مقدار بارش در کشور بسنده کرد و خود را با آن سازگار کنیم. میبایست با برنامهریزیهای خود کشور را به لحاظ امنیت غذایی بیمه کنیم.

لينكهای مرتبط:

- مصرف کودهای شیمیایی در کشور پایین است. (خبرگزاری‌ ايسنا)

- تراز كشاورزی ايران مثبت است. (خبرگزاری ايرنا)

- راه اندازی باشگاه كشاورزان استان لرستان و سامانه تلفنی 1559 در خرم آباد. (خبرآنلاين)

- باشگاه كشاورزان لرستان به طور رسمي آغاز به كار كرد. (خبرگزاری مهر)

 

 


اخبار برگزیده