اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام،

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، محمد علی اقدسی معاون جلسه ستاد هماهنگی برداشت غلات و دانه های روغنی استان در دفتر سالن جلسات استانداری ایلام با حضور معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی استانداری، ریاست سازمان جهاد کشاورزی و معاونین  و معاونت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برگزار گردید.

در این جلسه ابتدا  دکتر میری ریاست سازمان ضمن عرض خیر مقدم گزارشی از اهم اقدامات انجام شده در ارتباط با توسعه و بهبود محصولات کشاورزی در سطح استان ارائه دادند و بر لزوم برنامه ریزی و همکاری کلیه دستگاهها در امر برداشت در سال زراعی جاری تاکید نمودند.

در ادامه این جلسه  حجت الاسلام والمسلمین  دکتر ولدبیگی نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی ایلام ضمن تاکید بر انجام فعالیت‌های خوبی که سازمان جهاد کشاورزی در جهت توسعه کشت محصولات کشاورزی بخصوص دانه های روغنی در سطح استان انجام داده است بر لزوم شکرگزاری از نعمات خداوند تاکید کردند و پیشنهاد نمودند که در سال جاری به شکرانه نعمت بارش های خوبی که استان ایلام در سال زراعی جاری داشته است جشن شکرگزاری برداشت در یکی از شهرستان های استان انجام گردد.

در ادامه این جلسه معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در خصوص سطح زیر کشت و پیش‌بینی میزان تولید محصولات زراعی شامل گندم آبی و دیم, دانه های روغنی در سال زراعی جاری ارائه نمودند و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان و همچنین ۲۰ هزار تن محصول کلزا از سطح مزارع استان برداشت و تحویل مراکز خرید شود. همچنین با توجه به مشکلات و موانع موجود بر سر راه خرید در سال جاری, با وجود اختلاف  بین قیمت تضمینی و قیمت بازار به لزوم نظارت دقیق جهت جلوگیری از فعالیت دلالان در سطح استان به منظور جلوگیری از خرید و خروج گندم از داخل استان تاکید نمودند.

در پایان آقای مهندس سلیمان پور مدیر غله استان ضمن اعلام آمادگی در خصوص شروع خرید دانه های روغنی در سطح استان و همچنین گندم اعلام نمودند: که در سال جاری ظرفیت سیلوها به اندازه کافی جهت خرید و ذخیره گندم در سطح استان موجود است و همچنین جهت خرید کلزا تعداد ۸ مرکز خرید در سطح استان پیش‌بینی شده که عملیات خریداری محصول کلزا را انجام خواهند داد.

اخبار برگزیده