اخبار

.

    شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران در راستای توانمندسازی کشاورزان استان و در جهت نیل به هدف اقتصاد مقاومتی ، کارگاههای آموزش آشنایی و معرفی ارقام کلزای هیبرید زمستانه را در شهرستاهای استان برگزار نمود .

این کارگاهها با حضور اساتید ، کارشناسان ، محققین مرکز تحقیقات ورامین و همکاران ستادی طی روزهای 8 الی 16 شهریور ماه سال جاری در مراکز شهرستانهای تابعه سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل شد که با استقبال گسترده کشاورزان مواجه گردید .

اولویت تشکیل این نشست ها که کارگاه های آموزشی توانمندسازی کشاورزان و آموزش روشهای نوین کشاورزی و همچنین ارائه نظرات و دستورات لازم در خصوص روشهای کاشت و داشت و برداشت کلزا ( خصوصیات گیاهی ،ارقام کلزا ، مقدار بذر ، سموم و کودهای مصرفی ، آبیاری ، آفات و بیماریهای گیاهی ) بوده که در این باره اساتید و مدرسین نسبت به کشت دانه های روغنی کلزا نکات فنی و توصیه علمی لازم را به کشاورزان ارائه نمودند .

این کارگاه ها در شهرستانهای دماوند- ملارد – پاکدشت – پیشوا – ورامین – قرچک و شهر ری با هدف ترویج کشت دانه های روغنی در جهت ایجاد خودکفایی در خصوص کشت این محصول برگزار گردید .

با توجه به نظرسنجی های صورت گرفته از میزان رضایتمندی شرکت کنندگان (کشاورزان و کارشناسان ) در دوره های فوق نسبت به محتوای انتخاب شده با نیازهای آموزشی حاکیست که این دوره آموزشی برای کشاورزان مثمر ثمر واقع شده و کشاورزان رضایت خود را نسبت به این دوره آموزشی اظهار نمودند .

 

شهرستان دماوند ( 8/9/95 )

شهرستان ملارد (9/6/95 )

شهرستان پاکدشت (10/6/95 )

شهرستان پیشوا 13/6/95

شهرستان ورامین 14/6/95

شهرستان قرچک (15/6/95 )

شهر ری ( 16/6/95 )


اخبار برگزیده