اخبار

براساس ابلاغیه معاون محترم وزیر در امور زراعت جلسه ای با حضور مدیر و کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران ، معاون فنی ، مسئول زراعت و کارگزاران توزیع نهاده های کشاورزی در دفتر مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه مورخ 21/2/98 برگزار شد

به گفته روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران، این جلسه به منظور بررسی وضعیت کودی شهرستان و برنامه ریزی جهت سهمیه کودی ابلاغی شهرستان فیروزکوه برگزار شد. مهندس راه انجام مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان  با ارائه گزارش مصرف کود این شهرستان در سال گذشته ، گفت : با توجه به مصرف کشاورزان که در سال گذشته 1325تن کودهای کشاورزی ( ازته ، فسفاته ، پتاسه) سهمیه این شهرستان بوده و از آن مقدار میزان 428 تن جذب شده ، امسال 1260 تن سهمیه کود برای این شهرستان در نظر گرفته شده است . وی با اشاره به آمادگی شرکت جهت تأمین و توزیع کودها و محدودیت حمل و نقل و نبود انبار مناسب در این شهرستان از کارگزاران خواست تا سهمیه خود را هرچه سریعتر جذب و به ماههای پایانی سال واگذار نکنند و از آنان خواست تا نظارت و کنترل دقیقی بر روی توزیع کودها به کشاورزان داشته باشند. و با توجه به اینکه افراد سودجویی با آرم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اقدام به توزیع کودهای تقلبی می کنند ، از فروش کود آزاد توسط اشخاص عادی در شهرستان جلوگیری و اجازه فروش کود به غیر از کارگزاران در این منطقه داده نشود.

مهندس عرب معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه ضمن خیرمقدم و تبریک ماه مبارک رمضان مصرف کودهای فسفاته و پتاسه را براساس گزارش موسسه آب و خاک در این شهرستان اساسی دانست و گفت : موجودی کود فسفاته و پتاسه در کارگزاریها می تواند کمک بیشتری بر جذب آن کند و تأمین کودهای کشاورزی باید به موقع انجام و در اختیار کشاورزان قرار گیرد. وی همچنین در خصوص کودهای قاچاق از کارگزاران خواست که براساس نیاز کشاورزان به آنها کود بفروشند و مطمئن شوند که کودها به دست مصرف کنندگان واقعی (کشاورزان) می رسد و اعلام کرد با اشخاصی که بدون مجوز اقدام به فروش کود می کنند برخورد خواهد شد .

در ادامه کارگزاران حاضر  در جلسه با بیان مشکلات و ارائه پیشنهادات خود از جمله برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی بین کشاورزان شهرستان پرداختند.


اخبار برگزیده