اخبار

براساس ابلاغیه معاون محترم وزیر در امور زراعت جلسه ای با حضور کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران ، مدیریت جهاد کشاورزی و کارگزاران توزیع نهاده های کشاورزی در دفتر مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهارستان در مورخ 23/2/98 برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران، این جلسه به منظور بررسی وضعیت کودی و برنامه ریزی جهت سهمیه کودی ابلاغی شهرستان بهارستان برگزار شد. مهندس مرادی مدیر جهاد کشاورزی بهارستان ضمن عرض خیرمقدم و قدردانی از زحمات شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ، اظهار داشت: این شهرستان با توجه به مساحت پائین سطح کشت با همکاری و پوشش کارگزاران توانسته بهره وری در منطقه را از لحاظ کمی و کیفی بالا ببرد و برای اولین بار اراضی مناطق مسکونی را به مناطق کشاورزی تبدیل کند. وی گفت : میزان توزیع کودها باید با یک استدلال فنی از نظر نوع کشت ، تعداد کشاورزان و میزان سطح کشت مشخص گردد تا با یک برنامه ریزی مناسب بتوانیم کود مورد نیاز شهرستان را تأمین کنیم.

مهندس علی اصغر ثقفی رئیس اداره بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران ضمن  قدردانی از تلاش و هماهنگی مدیریت این شهرستان جهت تأمین به موقع نهاده های کشاورزی ، گفت : سال 97 سال پر نشیب و فرازی بود که خوشبخانه شرکت توانست جزء شرکت های برتر از لحاظ عملکرد در سطح کشور باشد. و امیدواریم امسال هم با همکاری و برنامه ریزی های مناسب بتوانیم عملکرد بالایی نسبت به سالهای گذشته باشیم . وی با بیان اینکه امسال کودهای کشاورزی براساس کشت منطقه به صورت برش سهمیه ماهانه تقسیم بندی شده، توزیع خواهد شد؛ از کارگزاری ها خواست تا در زمانهای تعیین شده سهمیه خود را جذب کنند .وی همچنین نقش تغذیه گیاهی را در راندمان عملکرد محصولات کشاورزی مهم دانست و گفت قبل از توزیع کودهای کشاورزی چه داخلی و چه وارداتی باید کنترل کیفی شود .

مهندس ملکی کارشناس کود استان تهران با تأکید بر پایش و رصد کودهای کشاورزی ، گفت : کودهای توزیع شده بین کارگزاران حتما باید به دست بهره برداران و مصرف کنندگان واقعی (کشاورزان ) برسد و از کارگزاری ها خواست تا در زمان توزیع لیست کاملی از میزان توزیع و اطلاعات کشاورزان تهیه و در اختیار شرکت جهت پایش و ارزیابی قرار دهند . و با اشاره به وجود کودهای تقلبی در سطح استان خواست از کارگزاری ها و فروشگاههای شهرستان بازدید به عمل آید و نمونه برداری صورت گیرد تا از فروش کودهای تقلبی در بازار جلوگیری گردد.

در ادامه کارگزاران حاضر در جلسه ، به ارائه مسائل و مشکلات خود از جمله : کیسه گیری کودهای فله و نحوه حمل کود به کارگزاری در حوزه شهرستان بهارستان اشاره نمودند .


اخبار برگزیده