اخبار

به منظور هماهنگی جذب سهمیه کودی جلسه ای با حضور مدیر و کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران ،مدیر و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی وکارگزاران توزیع نهاده های کشاورزی در دفتر مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تهران در مورخ 1/3/98 برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران ، این جلسه به منظور هماهنگی جذب سهمیه کودی براساس برش ماهانه و بررسی وضعیت کودی شهرستان تهران مورد بررسی قرار گرفت . مهندس راه انجام مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران با اشاره به تقسیم بندی سهمیه امسال براساس برش ماهانه موضوعاتی را در رابطه با سرعت در جذب سهمیه کودی ، افزایش میزان خرید و ذخیره سازی ، توزیع براساس لیست مدیریت شهرستان مطرح کرد و با بیان اینکه شهرستان تهران طی دو ماه گذشته 21 درصد از سهمیه کودی خود را جذب کرده که بیشتر از سهمیه اختصاصی می باشد . اعلام کرد : شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران هیچ محدودیتی در توزیع کود ندارد و آماده تأمین کود مورد نیازکشاورزان است .وی همچنین نقش کودهای پتاسه و فسفاته را در تغذیه گیاهی و ماندگاری محصول مهم داست و از کارگزاران خواست در زمینه توصیه های کودی و استفاده از کودهای تأئید شده موسسه تحقیقات آب و خاک همکاری لازم را به عمل آورند و با نظارت و پایش و رصد کودهای کشاورزی از عرضه کودهای تقلبی و خارج از شبکه کارگزاری جلوگیری شود .

مهندس برادری مدیر جهاد کشاورزی تهران ضمن تشکر از زحمات شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران و کارگزاران توزیع نهاده های کشاورزی با بیان اینکه این جلسات که با تدبیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران برگزار شده می تواند اثربخشی بالایی در حل مشکلات کشاورزان داشته باشد گفت: امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم در رونق تولید عملکرد بهتری نسبت به سالهای گذشته داشته باشیم . وی از کارگزاران خواست تا با پایش و رصد کودهای کشاورزی و با یک برنامه زمانبندی مناسب ، نهاده ها به موقع توزیع شود تا در حوزه نهاده های کشاورزی هیچ مشکل نداشته باشیم و تدابیری اندیشیده شود تا با عدم جذب و کاهش جذب کود مواجه نباشیم و نیاز کشاورزان را به موقع تأمین و ثبات عملکرد داشته باشیم . وی همچنین با اشاره به اینکه شهر تهران از پتانسیل بالایی در تولید محصولات کشاورزی برخوردار است. گفت : با توجه به اینکه میانگین مصرف برخی کودها که نقش اساسی در تغذیه گیاهی دارند خیلی کم است با توصیه های کودی مناسب که در تولید محصولات باکیفیت موثر است بتوانیم  بالاترین عملکرد را در تولید محصولات کشاورزی و نقش به سزایی در تهیه و تأمین محصولات داشته باشیم.

 در ادامه کارگزاران حاضر در جلسه به بیان مشکلات و ارائه پیشنهادات خود از جمله تأمین به موقع نهاده های کشاورزی و هماهنگی مجموعه جهت توزیع نهاده ها در شهرستان پرداختند .

اخبار برگزیده