اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مرکزی، با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های ارزشمند و کارساز شرکت خدمات حمايتي كشاورزي و تاکید بر مشاوره و آموزش وسامانه ارتباطی 1559 و باشگاه کشاورزان، طی چند سال گذشته و در برنامه‌های آموزشی مختلف از قبیل، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سطح استان مرکزی تاثیرات قابل توجهی خصوصا در زمینه توسعه سبد کودی استان و فروش کود به چشم می خورد و شناخت و اهمیت مصرف بهینه انواع کودهای بیولوژیکی و شیمیایی و نقش کاربرد آن ها در انواع کشت ها برای کشاورزان مورد اهمیت قرار گرفته است در این راستا طبق روال سال های گذشته همایش تخصصی آموزشی، ترویجی  تغذیه گیاهی و معرفی سبد کودی شرکت به صورت  یک روزه با حضور کارگزاران تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مرکزی و کشاورزان و مدعوین و بازدید کنندگان در سالن همایش فرهنگیان اراک روز یکشنبه مورخ 19/3/98  برگزار گردید.

ضرورت های برگزاری همایش:

هدف از برگزاری این دوره آموزشی افزایش دانش و اطلاعات فنی و ارتقاء مهارت های حرفه ای کارگزاران تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مرکزی و عموم بازدید کنندگان در زمینه تغذیه گیاهی و معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و معرفی سامانه 1559 باشگاه کشاورزان وبه تبع آن انتقال به کشاورزان مخاطب کارگزاران و کارشناسان درتمامی مناطق کشاورزی و روستایی استان مرکزی بوده است.

مخاطبان « شرکت کنندگان در همایش » :

کارگزاران و عاملین توزیع انواع نهاده ها در بخش خصوصی، شرکت های تعاونی تولید و تعاونی روستایی استان، معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی،سازمان حفاظت محیط زیست و کشاورزان و پیمانکاران تولید کننده بذر و عضو باشگاه کشاورزان.

تعداد افراد شرکت کننده در همایش:

در مجموع 70 نفر در این همایش حضور پیدا کردند.

شرکت های تولیدی حاضر در همایش :

شرکت فن آوری زیستی طبیعت گرا

شرکت کیمیا اکسیر شرق

شرکت محمد حسین محمدی

شرکت رهپویان صنعت پرشین

شرکت بهینه سازان خاک

شرکت سبو سیب سلامت

چگونگی برگزاری همایش :

در ابتدای این همایش آموزشی تولید کنندگان نهاده ها در سالن حضور پیدا نموده و غرفه های خود را تحویل گرفتند و کلیه محصولاتی که مورد تفاهم نامه با شرکت خدمات حمایتی کشاورزی داشتند را در معرض بازدید دعوت کنندگان قرار دادند. محصولات کلیه تولید کنندگان مورد کنترل رابط همایش قرار گرفت. مدیر محترم شرکت جناب آقای مهندس سید علیرضا موسوی با عرض خیرمقدم و خوشآمد به تمامی حاضرین در همایش تخصصی و کارگاه آموزشی تغذیه گیاهی اعم از کارگزاران وکارشناسان و مدعوین و مسئولین حاضر در جلسه وتمامی مسئولان وکارشناسان حاضر در جلسه،هدف از برگزاری این همایش تخصصی ، که با حضور کارگزاران تحت پوشش و کارشناسان استان مرکزی برگزار شد را ارتقاء دانش فنی کارگزاران در زمینه تغذیه گیاهی به ویژه شناخت و کاربرد انواع کودهای کشاورزی اعلام کرد. همچنین اشاره کرد از آنجائیکه کارگزاران و کارشناسان مراکز خدمات در خط مقدم تولید و خودکفایی عرصه تولیدات غذایی قرار دارند بنابراین ارتقاء آگاهی و افزایش اطلاعات و دانش فنی آنان و انتقال آن به کشاورزان مخاطب بخصوص در زمینه شناخت و کاربرد نهاده های کشاورزی ودر رأس آن کودهای کشاورزی می تواند زمینه افزایش تولیدات زراعی و باغی را به لحاظ کمی و کیفی فراهم آورد که در این کارگاه آموزشی درصدد آن هستیم که این هدف محقق گردد. در این دوره آموزشی، تمامی تولیدکنندگان مباحث خود را پیرامون اهمیت استفاده از کودهای ریزمغذی و تاثیرات آن بر محصولات کشاورزی و باغی مطرح کردند و تولیدات خود را معرفی نمودند و توضیحات کاملی از ترکیبات و اثر هر محصول و کارایی آن ها داده شد. مطالب مربوط به تغذیه گیاهی بخصوص شناخت و چگونگی کاربرد انواع کودهای  مورد نیاز کشاورزی که از ملزومات کشاورزان و باغداران است مطرح گردید . و از کارگزاران خواسته شد که در استفاده از کودها راهنمای خوبی برای کشاورزان باشند. و در زمینه چگونگی مصرف کودها اطلاعات لازم را در اختیارشان قرار دهند و لازمه اینکار هم داشتن دانش مرتبط به نهاده ها می باشد. بازدید کنندگان نیز به صورت مجزا ازهر غرفه بازدید نموندند و سوالت خودرا مطرح کرده و و با انواع نمونه های کودهای بیولوژیک و شیمیایی آشنایی پیدا کردند و کارگزان با توجه به مزایای کود ها و نیاز منطقه به مصرف انواع کود های موجود اقدام به سفارش و خرید محصولات نمودند. سپس جناب آقای مهندس موسوی مدیریت محترم شرکت  به اتفاق جناب آقای  مهندس زمانی سرپرست مدیریت بازاریابی وامورمشتریان و جناب آقای مهندس قربانی کارشناس بازاریابی در مورد مسائل بازاریابی و فروش تولیدات و عملکرد کارگزاران صحبت نمودند و پرسش و پاسخ بین کارگزاران و مسئولین صورت پذیرفت و همایش راس ساعت 13 به پایان رسید.

شرکتهای تولیدی کود که در همایش به معرفی و عرضه محصولات خود پرداختند:

شرکت فن آوری زیستی طبیعت گرا

شرکت کیمیا اکسیر شرق

شرکت محمد حسین محمدی

شرکت رهپویان صنعت پرشین

شرکت بهینه سازان خاک

شرکت سبو سیب سلامت

برگزار کننده و مکان کارگاه آموزشی:

برگزار کننده :شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مرکزی به مدیریت سید علیرضا موسوی .

مکان سالن همایش فرهنگیسان واقع در خیابان فتح شیاکوه اراک.

مدت و زمان برگزاری کارگاه آموزشی:

از ساعت 9 صبح الی 13 مورخ 19/3/98

نتایج کارگاه آموزشی:

توجیه و آشنایی  بازدید کنندگان با انواع کودهای بیولوژیکی و شیمیایی و فواید کاربرد آن ها در حفظ محیط زیست و افزایش عملکرد محصولات و رشد اقتصادی بهره برداران.

سفارش خرید از طرف برخی کارگزاران استان از تولید کنندگان حاضر در همایش.

نظر  مدیریت استان در خصوص این نوع همایش ها :

برگزاری دوره آموزشی ترویجی به صورت نمایشگاهی باعث ارتباط موثر تر تولید کنندگان و عاملین فروش و بهره برداران می گردد. و امید است که  این امر  به صورت مستمر و بهتر از سال های قبل در استان اجرا گردد.


اخبار برگزیده