اخبار

مدير محترم شركت خدمات حمايتی كشاورزی استانهای تهران و قزوين، جناب آقای مهندس راه انجام:

دومین روز مزرعه استان در « شرکت کشت و صنعت بستان ایران » با حضور جمع کثیری از کشاورزان پیمانکار تکثیر بذری ، کارشناسان ستادی و استانهای قزوین و تهران و محقق موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال کشور برگزار شد ، در این مراسم از مزارع گندم ، جو ، ذرت و یونجه که به وسیله سیستمهای نوین آبیاری ( به خصوص روش تیپ )  آبیاری میشود بازدید و حاضرین از مزایای این سیستمها در جهت کاهش مصرف آب و افزایش سطح کشت و راندمان تولید آشنا شدند .

مدیران و مسئولین شرکت بستان ایران ضمن ابراز تشکر از برگزاری چنین برنامه ایی که موجبات هم اندیشی و تبادل نظرات و تجربیات بین کشاورزان و کارشناسان میگردد ، اظهار داشتند در تمام ایام سال آماده همکاری با شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در جهت آموزش بهره برداران و کارشناسان استانهای همجوار بوده و از همکاریها و حمایتها صورت گرفته از طرف شرکت بسیار قدردانی نمودند ، همچنین طی ارائه گزارش مبسوطی فعالیتهای شرکت در بخش زراعت و دامپروری ،ابراز امیدواری نمودند که راندمان تولید در آینده به دو برابر مقدار فعلی برسد چنان که در طی دو سال گذشته افزایش دو برابری درمحصولات شرکت صورت گرفته است و سود خالص صد درصدی کنونی به دویست درصد افزایش یابد .

- پیمانکاران تکثیر بذری استانهای تهران و البرز طرف قرارداد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نیز تاثیرات بسیار مثبت این مراسم و روزهای مزرعه را یادآور شده و خواستار تداوم این برنامه ها شدند .

- محقق محترم موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور نیز نقاط ضعف و قوت مزرعه تکثیر بذری ( جو ) نکاتی را به کارشناسان و بهره برداران یادآور شدند .

- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استانهای تهران و قزوین نیز با اشاره به اهمیت مراسم روز مزرعه اظهار داشت هدف ما از برگزاری این برنامه ، تبادل نظر و مشاهده اقدامات انجام شده توسط تولیدکنندگان بذر و در نهایت عرضه بذور با کیفیت به کشاورزان عزیز میباشد ، وی با اشاره به بهبود فعالیتهای تولیدکنندگان ناشی از اجرای برنامه روز مزرعه و برنامه های آموزشی توسط شرکت اظهار داشت قطعاً در آینده به صورت منسجم تری این فعالیتها ادامه خواهد یافت .

- در پایان برنامه ، حاضرین از قسمتهای گوناگون شرکت ( آبیاری تحت فشار ، پرورش ماهی ، تولید درختان زراعت چوب و ... ) بازدید به عمل آورند.   


اخبار برگزیده