جزئیات مقاله

فرصت امروز- مترجم: علی آل علی

4 پرسش حیاتی پیش از استخدام کارمندان تازه

شروع یک کسب و کار و توسعه آن بدون داشتن کارمندان حرفه ای و ماهر امکان پذیر نیست. اگرچه استخدام نیروی کار تازه برای شرکت همیشه اقدام جالبی به نظر می رسد، با این حال دارای نگرانی ها و چالش های خاص خود نیز هست. به هر حال ما مسئولیت ساماندهی کارمندان بیشتر و از همه مهم تر پرداخت حقوق شان را خواهیم داشت. این امور تنها بخشی از چالش های توسعه شرکت مان محسوب می شود. بدون تردید استخدام کارمندان بیشتر بخشی انکارناپذیر از برنامه توسعه هر کسب و کاری است. نکته مهم در این میان اطمینان از هماهنگی کامل کارمندان تازه با شرایط شرکت مان است در غیر این صورت احتمال بروز اشتباه های جبران ناپذیر از سوی آنها وجود دارد. همچنین در بسیاری از موارد ما مجبور به آموزش آنها برای مدت طولانی خواهیم بود.

خبر خوب و در عین حال نگران کننده مربوط به خسارت های ناشی از اشتباهات کارمندان تازه است. در حقیقت چنین اشتباهاتی الزاما به معنای خسارت های مادی نیست. اگرچه اگر تمام ماجرا پیرامون امور مالی بود، مسائل بسیار ساده تر می شد، با این حال مسائل بسیار مهم تری نظیر اعتبار برندمان و آینده کسب و کار نیز در میان است. هدف اصلی من در این مقاله بررسی چهار پرسش اساسی پیش از استخدام نیروی کار تازه است. به این ترتیب از بسیاری مشکلات ما جلوگیری خواهد شد. اجازه دهید به بررسی هر کدام از این پرسش ها بپردازیم.

پرسش استخدام کارمندان

1. استخدام نیروی کار قراردادی یا دستمزدی؟

آیا شما نسبت به ساماندهی سبک استخدامی تان آگاهی دارید؟ اگر شما به جای الگوی قراردادی به سراغ همکاری دستمزدمحور با کارمندان باشید، از مشکلات حقوقی مانند آنچه برای اوبر، لیفت، هندی و اینستاکارت رخ داد، در امان خواهید بود. همچنین باید به مزیت های رویکرد دستمزدمحور نیز توجه داشت. این امر باعث تقویت رقابت در میان کارمندان می شود. به این ترتیب کیفیت عملکرد برندمان بهبود قابل ملاحظه ای خواهد یافت.

مطلب مرتبط: تأثیر اولین هفته کاری در حفظ کارمندان تازه استخدام

همچنین در صورت تمایل برای استخدام نیروی کار تازه شانس مان برای جذب کارمندان ماهر بسیار بیشتر خواهد بود. نکته مهم درخصوص الگوی دستمزدی جذب کارمند ضرورت ارائه حقوق بالاتر از حد متوسط است. فقط در این صورت کارمندان قید قرارداد رسمی را خواهند زد. به هر حال کارمندان ماهر و بااستعداد نیز فهرست مشخصی از گزینه های مناسب برای همکاری دارند. در صورت ناتوانی ما در جلب نظرشان دست آنها خالی نخواهد ماند.

2. آیا شما قوانین محلی و ملی استخدام و کار را می دانید؟

در چند سال گذشته تغییرات مهمی در زمینه قوانین کار و استخدام روی داده است. بنابراین اطلاعات قدیمی ما در مورد نحوه استخدام نیروی کار و قواعد کار چندان کاربردی نخواهد بود. بدون تردید همیشه امکان یادگیری و آشنایی با قوانین تازه وجود دارد، با این حال توصیه من همکاری با یک وکیل است. به این ترتیب فرآیند استخدام برندمان سریع تر انجام خواهد شد. به علاوه از اشتباه های رایج نیز پیگیری می شود.

3. آیا شما در مورد حقوق، مزایا و نحوه ترقی کارمندان با انصاف رفتار می کنید؟

بدون تردید امروزه باید به گونه ای برابر و همراه با انصاف به تعامل با کارمندان مان بپردازیم. مواردی نظیر فاصله میان حقوق کارمندان براساس جنسیت برای یک برند حرفه ای بسیار خطرناک خواهد بود، چراکه از نظر قانونی در اغلب نقاط جهان چنین روندی به عنوان جرم تلقی می شود. همچنین باید برنامه منسجمی برای تعامل با کارمندان داشته باشیم. این امر مربوط به روند عرضه پاداش ها و ترقی کارمندان می شود. توصیه بسیاری از کارشناس های حوزه مالی تهیه جدولی از پرداختی شرکت مان به کارمندان به منظور پرهیز از هرگونه بی عدالتی در روند پرداخت هاست. روند ترقی کارمندان نیز باید فقط مربوط به کیفیت عملکردشان باشد. در غیر این صورت انگیزه کارمندان مان کاهش خواهد یافت.

مطلب مرتبط: چگونه یخ کارمندان را آب کنیم / 3 شیوه تأثیرگذار برای آشنایی بهتر کارمندان با یکدیگر

4. آیا به دنبال تعامل عادلانه با کارمندان شرکت تان هستید؟

در سال 2016 سایت AngelList، فعال در زمینه کاریابی، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار موسسه INC در مورد نحوه استخدام کارمندان در شرکت های نوپای آمریکایی قرار داد. بر این اساس 80درصد شرکت های تازه کار در آن زمان به کارمندان شان شانس شراکت در شرکت را می دادند. این امر بیانگر ضرورت نگاه عادلانه به کارمندان به مثابه شرکای تجاری است. به این ترتیب انگیزه آنها برای همکاری با ما و تلاش بیشتر افزایش می یابد. البته تعامل عادلانه با کارمندان شامل برخی فعالیت های دیگر نظیر ارائه دوره های آموزشی رایگان و خدمات جانبی نظیر بیمه درمانی هم می شود. همه این فعالیت ها به عنوان تعامل عادلانه با کارمندان شناخته می شود.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی