اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان هرمزگان:

گزارش چهارمین جلسه مورخ 97/06/12 شورای بخش کشاورزی استان هرمزگان با حضور مدیر کل تعزیرات حکومتی استان و ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان به منظور افزایش تعامل و هم افزایی بین دستگاهی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و احقاق حقوق مردم

 

در چهارمین جلسه شورای بخش کشاورزی با حضور مدیر کل تعزیرات حکومتی هرمزگان بر افزایش تعامل و هم افزایی بین دستگاهی در راستای احقاق حقوق مردم تاکید شد.

 

آقای مهندس علی باقرزاده ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان ، پیش از ظهر دوشنبه دوازدهم شهریورماه در چهارمین جلسه شورای بخش کشاورزی و مدیران سازمان و ادارات و شرکتهای تابعه استان  که با حضور آقای مدنی مدیرکل محترم تعزیرات حکومتی استان همراه بود، گفت: بخش کشاورزی بیشترین تاثیر در تامین مایحتاج مردم را دارد.

رئیس جهاد کشاورزی هرمزگان، گفت: در تمامی مبادی ورودی کالای استان پست های قرنطینه ای این سازمان مستقر گردیده است.

 وی با اشاره به اینکه نظارت دقیقی بر تایید سوخت به ماشین آلات بخش کشاورزی توسط کارشناسان این مجموعه صورت می گیرد، افزود: این امر از طریق سامانه سوخت کشور نیز قابل ردیابی است.

آقای باقرزاده بر لزوم توجه به شعار سال جاری تاکید کرد و گفت: در کنار حمایت از کالای ایرانی، حفظ سلامت و بهداشت محصولات کشاورزی نیز امری بسیار ضروری و مهم است.

 

مدیرکل محترم تعزیرات حکومتی استان نیز در این نشست به تعامل بیشتر و هم افزایی بین دستگاه ها با این مجموعه در خصوص اطلاع رسانی قوانین و مقررات و پیشگیری از جرائم اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل افزایش ورودی پرونده های قاچاق به تعزیرات حکومتی عدم آشنایی مردم به قوانین و مقررات است.

سید مرتضی مدنی یکی از عوامل مهم تحقق نیافتن شعار سال در هرمزگان را قاچاق کالا بیان کرد و گفت: در حالی که باید حمایت از کالای ایرانی را سرلوحه امور خود بدانیم اما شاهد آن هستیم که انگونه که شایسته است به این امر توجه نشده است.

وی، بازار اصلی محصولات تولید شده در کشورهای عربی را جمهوری اسلامی نام برد و تصریح کرد: اکثر کالاهایی که به صورت قاچاق از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد ایران می شود نمونه داخلی آن با کیفیت به مراتب بالاتر تولید میشود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان، گفت: مناطق آزاد به بارانداز محصولات قاچاق تبدیل شده که این امر ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد کرده است.

آقای مدنی، افزود: در 5 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 37 درصد تشکیل پرونده های بخش کشاورزی در تعزیرات حکومتی کاهش یافته است.

ایشان ، پلاک گذاری دام توسط جهادکشاورزی را بسیار تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: با این امر تشخیص دام قاچاق و موضوع انتقال آن تسهیل می گردد.

 

اخبار برگزیده