اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

حمید  هزار جریبی مدیر شرکت  خدمات حمایتی  کشاورزی استتان گلستان به نقل از  داداشی مدیر کل هواشناسی گلستان در جلسه  هماهنگی اجرای پروژه‌های طرح خود کفایی گندم بویژه افزایش بهره وری گندم گزارشی از پیش بینی فصلی پاییز و زمستان سال جاری گفت: بارش‌های پاییز استان کمتر از نرمال بلند مدت و در زمستان در حد نرمال چند ساله خواهد بود.
او افزود: به لحاظ وضعیت دمایی هم در مناطق غرب و مرکزی استان با ۰.۵ تا ۱.۰ درجه‌ای افزایش دما مواجه خواهیم شد که این مقدار در نواحی شرقی استان کمی بیشتر خواهد بود.
داداشی در ادامه گفت: میزان بارش‌ها تا به امروز و قبل از پایان مهرماه ۲۵.۹ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل و دوره نرمال ۴% افزایش بارش بوده و دمای هوا نیز نسبت به نرمال بلند مدت ۱.۳ درجه سانتیگراد کاهش داشته است.
اوگفت: میانگین دمای مهر ماه تا به امروز ۲۱.۱ درجه سانتیگراد بوده که این مورد هم نسبت به سال قبل ۱.۹ درجه ساتیگراد کاهش داشته است.از دیگر موارد مهم مطرح شده در این نشست ارائه برنامه‌های اجرایی زراعت گندم، گزارش عملکرد طرح، افزایش بهره وری گندم و نظام‌های زراعی گندم بنیان و تبیین سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی بود.
جلسه هماهنگی اجرای پروژه‌های طرح خود کفایی گندم بویژه افزایش بهره وری گندم و نظام‌های زراعی گندم بنیان در کشت پاییزه سال زراعی (۱۴۰۰-۱۳۹۹) با حضور مهندس اسفندیاری مشاور وزیر و مجری طرح گندم کشور ،  در گرگان برگزارشد.

اخبار برگزیده