اخبار

به گزارش  روابط  عمومی  شرکت خدمات  حمایتی  کشاورزی  استان گلستان،

جلسه کارگروه تحول  اداری  با حضور جمعی  از اعضا  کار گروه  در دفتر سرپرستی شرکت خدمات  حمایتی  کشاورزی استان  گلستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه  سرپرست  شرکت  با بیان  این که، یکی از آسیبهای جدی در حوزه مدیریتی تصمیم گیری در ارتباط با مسائل جاری و اجرایی است، که بایددر جلسات متعدد و پاسخگویی به مراسلات و پرداختن به امور روز مره، چندان فرصت تفکر و اندیشه نمی یابند و در خوشبینانه ترین حالت، اگر هم فرصتی برای این کار داشته باشند؛ با تصمیم گیری منفرد تضمینی برای موفقیت از این طریق وجود ندارد. بنابراین لازمه عبور از این چالش، ایجاد بستر و قابلیتی است که بتواند ضمن هم‌افزایی و بکارگیری افکار و نظرات مختلف، ایده های جدید تولید کند.

وی در ادامه تصریح کرد: با بهره گیری از تفکر جمعی، ‌ضمن شناسایی فرصتها، تهدیدها و نقاط قوت و ضعف، خطاپذیری عملکرد خود را نیز می توانند به حداقل ممکن کاهش دهند. بدون تردید جامع نگری، ‌غنی سازی، ابتکار و نوآوری، کیفیت، سرعت و بهره وری مرهون فکر و اندیشه ای است که در نشست‌ها و کارگروههای هم‌اندیشی شکل می‌گیرد. تشکیل کارگروههای هم‌اندیشی یکی از ابزارهای لازم برای حل مسائل و توسعه خلاقیت در هر سازمانی است  وی  همچنین اظهار کرد: که یکی از نشانه های سازمان زنده و پویا و حضور نقد افکار و اندیشه‌ها، است. و اسلام به عنوان دین زنده و کامل این حق را به همه افراد جامعه داده که وضع جامعه خود را نقد و بررسی کرده، نقاط ضعف و قوت آن را گوشزد نمایند.  در این راستا  اشاره کرد به سخنان حضرت علی(ع) که نقد  و خطا پذیری را یک موهبت الهی می دانستند و صراحتا در نهج البلاغه می فرمایند: که از من انتقاد کنید؛ من از خطا به دورنیستم.  وی در ادامه افزود:حل بسیاری از مشکلات در حوزه کاری ادارات را امکان پذیر دانست و افزود: با هماهنگی بین بخشی و استفاده از توان وامکانات سایر بخش هامی توان ضمن شناسایی مشکلات در جهت حل آن گام های اساسی برداشت. در خاتمه جلسه سرپرست شرکت،  به برخی از مشکلات این بخش عنوان کرد. و سایر مسئولان نیز به بیان نظرات و دیدگاه های خود در زمینه های مختلف پرداختند. در ادامه این نشست اعضا کارگروه به تفصیل پیرامون موضوعات حوزه وظیفه مندی خود به ارائه گزارش و راهکار پرداختند که بعد از بررسی های لازم موارد ذیل به عنوان تصمیمات جلسه، منتهی به اتخاذ تصمیم شد:

1-تدوين خط مشي­ها، سیاست­ها، مباني موازين و معيارهاي ناظر بر برنامه­ريزي اداری و مالی؛

2-  کاهش فرايند اداري (بروکراسي اداري) و بهبود وضعيت براي انجام امور از طريق آموزش­هاي شغلي به کارکنان ؛

3- مطالعه، بررسي و توسعه ابزارهاي مديريتي مورد نياز؛

 4-  پيشنهاد کارگروه تحول اداري؛

5-  پيگيري کمبودها و نواقص تجهيزات اداري؛

6- تلاش در راستاي کاهش هزينه­ها  و رعایت صرفه حویی ها؛

7- به کار بردن موثرترين روش  در برنامه ریزی نیروی انسانی و تسريع در رسيدن به اهداف؛

8- رعایت نظم و انضباط اداری و دیپلسنهای مقرارتی و مالی؛

9- تقویت روند خود کنترلی توسط واحد های مربوطه؛

10- رعایت سلسله مراتب اداری

اخبار برگزیده