اخبار

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات کاربردی نهاده های کشاورزی،

جلسه آموزشی توجیهی نمونه برداری کود با حضور جناب آقای ملازاده عضو هیئت مدیره و معاون فنی و کنترل کیفی و جناب آقای نیارکی مدیرفنی وبهبودکیفیت کودومواددفع آفات گیاهی شرکت و به همراه  تعدادی از معاونین ، نمایندگان کمیته نمونه برداری کود کلیه شعب به میزبانی مرکز تحقیقات کاربردی نهاده های کشاورزی روز پنج شنبه 1397/10/06 به مدت یک روز در دو بخش تئوری و کارگاهی برگزار شد.

در ابتدا جناب آقای سلیمی مدیر مرکز تحقیقات کاربردی نهاده های کشاورزی ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین و تشکر از معاونت فنی جهت موافقت و  همکاری در برگزاری این دوره و همچنین با اشاره به تعداد 1700 نمونه کود آنالیز شده توسط آزمایشگاه کنترل کیفی کود مرکز  از ابتدای سال جاری تا کنون با حدود بیش از 10000آیتم ، توجه دقیق و کامل به  نحوه و اصول نمونه برداری کودهای ارسالی از شعب ، مطابق دستور العمل های ابلاغی را ضامن تامین و تحقق نتایج مطلوب و افزایش راندمان کاری شرکت در بحث کنترل کیفی کود و در نتیجه دستیابی به محصولات کشاورزی با کیفیت عنوان کرد.

وی با  ابراز امیدواری از بهره مندی شرکت کنندگان از برگزاری این دوره با هدف ارتقا کیفی انجام امور مربوط به روش و اجرای نمونه برداری های کود به سخنان خود پایان داد.

در ادامه جناب آقای ملازاده عضو هیئت مدیره و معاون فنی و کنترل کیفی مطالبی را در رابطه با مشکلات کشاورزی و اهمیت کار نمونه برداری کود یادآور شد.

وی با تاکید به اهمیت نمونه برداری کود به عنوان یکی از اصول مهم در بحث کنترل و کیفی و همچنین ارتباط موثر آن با بحث مصرف بهینه کود و آب، افزایش کیفی محصولات کشاورزی در نهایت افزایش درآمد کشاورزان، خواستار توجه و رعایت جامع و دقیق دستورالعمل های ابلاغی از سوی این معاونت و مسئولیت پذیری همکاران در این حوزه شد.

ایشان در پایان متذکر شد ، عملکرد استانها در خصوص نحوه عملکرد و رعایت دستورالعمل های نظام کنترل کیفیت  کود ، ارسال به موقع آنها به مرکز تحقیقات از سوی معاونت فنی به طور سختگیرانه ، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

در ادامه جناب آقای نیارکی مدیرفنی وبهبودکیفیت کودومواددفع آفات گیاهی و همچنین مدرس و سخنران  دوره آموزشی نمونه برداری کود ، ضمن اعلام  ابلاغ جدید دستورالعمل نظام کنترل کیفیت کود  طی هفته آینده به استانها ، شروع به ارائه مطالب و تشریح نکات مهم و کلی دستور العمل نظام کنترل کیفیت نمودند.

سرفصل های مطرح شده در این دوره عبارتند از نمونه برداری از:

  • کودهای وارداتی در انبارهای مقصد
  • کودهای وارداتی در کارگزاری ها
  • کودهای اوره
  • کودهای غیر یارانه ای

و نظارت بر عملکرد شرکت های تولید کننده  طرف قرارداد

در ادامه جلسه جناب آقای دستور معاون فنی مرکز تحقیقات و جناب آقای لطفی نژاد کارشناس آزمایشگاه کنترل کیفی کود ضمن معرفی آزمایشگاههای  مرکز نکاتی را در رابطه با دلایل فنی دستور العمل و مسائل و مشکلات مربوط به نمونه های ارسالی استانها به مرکز مطرح نمودند.

سپس با پاسخ به پرسش های مطرح شده توسط شرکت کنندگان توسط جناب آقای نیارکی جلسه تئوری پایان یافت.

شایان ذکر است پس از بازدید شرکت کنندگان از آزمایشگاه کنترل کیفی کود مرکز تحقیقات کارگاه عملی نمونه برداری در محل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی شعبه البرز انجام گرفت.

اخبار برگزیده