اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان،

 از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ سیدمحمد احمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در جلسه کارگروه تخصصی برنج استان گیلان، کشاورزی را یکی از محورهای اصلی توسعه استان عنوان کرد و افزود: حدود یک میلیون کشاورز گیلانی در قالب ۳۵۰ هزارخانوار در ۲۳۸ هزار هکتار از اراضی شالیکاری استان به کاشت، داشت و برداشت محصول برنج می پردازند.

وی با اشاره به سیاستگذاری در فرآیندهای مختلف چرخه تولید و توزیع برنج اظهار داشت: این تلاش ها در راستای ارتقاء سطح معیشتی کشاورزان و کیفیت محصول برنج صورت می‌گیرد.

معاون استاندار، طرح تجهیز اراضی کشاورزی را یکی از اقدامات مثبت در حال اجرا توسط دولت تدبیر و امید دانست و خاطرنشان کرد: ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان قابلیت اجرای این طرح را دارد که تاکنون ۸۳ هزار هکتار محقق شده و اقدامات اولیه ۱۰ هزار هکتار دیگر در حال انجام است.احمدی با اشاره به تدوین طرح بسته‌بندی برنج با برند مشخص گیلان افزود: جلوگیری از عرضه برنج گیلان در استان های دیگر با عناوین مختلف و اختلاط آن یکی از اهداف اجرای این طرح است. صالح محمدی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان عضو این کمیته تخصصی و فنی در استانداری میباشد.در این جلسه هریک از مدیران دستگاه‌های اجرایی و تحقیقاتی و فعالان بخش خصوصی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند. ضمنا تصاویر مربوط پیوست می باشد.


اخبار برگزیده