اخبار

.

همایش و کارگاه آموزشی کاربرد و مصرف کود های ریزمغذی و گوگرددار به مدت یک  روز درتاریخ95/4/29 در  سالن همایش موسسه تحخقیات پنبه کشور باحضور مدیر محترم بازاریابی و امور مشتریان، مدیر محترم بازرگانی داخلی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور و 120 نفر از مدیران ، متخصصین و صاحبنظران ، کشاورزان پیشرو،  کارگزاران توزیع نهاده های ،کارشناسان و  مروجین بخش کشاورزی  و همچنین  با حضور اساتید دانشگاه در عرصه تغذیه گیاهی، زراعی و باغی پنل تخصصی برگزار شد. ابتدا برنامه  پس از پخش کلیپ  تلاوت قران و سرود ملی، مهندس ضیائی  مدیر شرکت خدمات  حمایتی کشاورزی  استان  گلستان  پس از خیر مقدم  گوئی، مطالبی را به  سمع  حاضرین  ارائه نمود و درادامه مهندس شعبانی مدیر محترم بازار یابی و امور مشتریان و  مهندس طباطبایی  مدیر محترم بازرگانی داخلی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، با ارائه پاورپوینت مطالب مهم و آموزنده ای را در عرصه بازار یابی و فرو ش نهاده های کشاورزی مطرح نمودند. و متذکر شدند: که در دنیای کنونی که رقابت پذیری و بهره وری مهمترین رکن توسعه محسوب می شود باید بتوانیم با کاهش هزینه های تولید به کیفی سازی فعالیتها کمک کنیم تا فعالیت در این حوزه اقتصادی شود و انگیزه کشاورزان را بالا ببریم. وتصریح کردند: یکی از دغدغه های کشاورزان تامین بموقع و آسان نهاده های کشاورزی است که با تشکیل باشگاه کشاورزی این نگرانی برطرف  خواهد شد و بستر خوبی برای تولید کیفی، به موقع، سهل و آسان و به اندازه نهاده ها فراهم می شود .

 همچنین مهندس طباطبایی مدیر بازرگانی داخلی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور  نیز با نشست  خبری با  اصحاب رسانه ها گفت:زمانی می‌توانیم کشاورزی مدرن و صنعتی داشته باشیم که حلقه‌های لازم برای اقتصادی سازی ایجاد گردد.وی افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ارتباط مستقیمی با کشاورزان ندارد و کارگزاران این ارتباط و نقش کلیدی را رقم می زنند.

مدیر بازرگانی داخلی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور تصریح کرد: هم‌اکنون چهار هزار کارگزار در کشور داریم و اگر این کارگزاران کارشان را به‌درستی انجام دهند سیاست‌های ما نیز به نتیجه می‌رسد.

در ایران از سال ۲۰۰۹ نظام تغذیه با کود های شیمیایی رو به نزول است اما متوسط جهانی پنج برابر مصرف ما است، ما به‌نوعی با سوءتغذیه کشاورزی طرف هستیم و به همین میزان بهره‌وری خوبی نیز در کشاورزی نداریم.به گفته وی، روند پیش‌بینی مصرف کودهای ازته، فسفاته و پتاسه تا سال ۲۰۱۸ در جهان روندی صعودی دارد.اظهار کرد: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ کشور به دو میلیون تن کود ازته، ۸۰۰ هزار تن کود فسفاته و ۳۰۰ هزار تن کود پتاسه نیازمند است و امسال همه باهم باید یک‌قدم به جلو برویم.از سال ۸۵ تاکنون در مصرف این کودها روندی نزولی داشتیم، در سال گذشته یک‌میلیون و ۷۷۵ هزار تن مصرف داشتیم و امسال باید این میزان را ارتقاء بخشیم.

امسال شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کمک می‌کند که دفاتر کارگزاری تبدیل به یک هایپر مارکت شده و ۹۰ درصد نیاز کودی کشاورزان را تأمین کنند. ۹۰ درصد نهاده‌های کشاورزی که من‌بعد به کارگزاران داده می‌شود مدت‌دار هستند و اگر در کارگزاری  ها یکود یا نهاده‌های دیگر شرکت‌ها باشد تخلف محسوب می‌شود.وی افزود: در چهار ماه گذشته ۱۴ هزار تن سولفات آمونیوم در کشور توزیع‌شده و دو کود گوگردی نیز از هفته آینده وارد بازار می‌شود. و امسال برای استان گلستان افزایش فروش ۲۰ درصدی کود در نظر گرفته‌شده است. سپس کلیپی از چشم انداز شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در راستای تشکیل باشگاه کشاورزان با مدیریت مطلوب و یکپارچه زنجیره عرضه نهاده های کشاورزی به منظور کمک به دستیابی  امنیت غذایی پایدار و(( شعار کشاورزان با ما تنها نیستند)) پخش گردید

 در  ادامه برنامه نیز آقای دکتر ارزانش عضو هیئت عملی  بخش تحقیقات آب و خاک استان مطالب علمی و تخصص خود را در عرصه کود های ریزی مغذی و  گوگردی به سمع و نظر حاضرین ارائه نمودند  ودر خاتمه برنامه نیز پنل تخصصی با حضور دکتر محمد حسین ارزانش عضو  هئیت علمی مرکز  تخقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و دکتر سید علی رضا موحدی نائینی عضو هیئت علمی  وگروه خاک شناسی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان  و مهندس  ضیائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان تشکیل شد و در قالب طرح مباحثی کوتاه به مشکلات و چا لش های موجود در بازار فروش کود های ریز مغذی و گوگردی در یک محیطی دوستانه  باتبادل نظر  و ارائه راهکار،  پاسخ مخاطبین داده شد و دید گاه واقعی از وضعیت موجود این بخش  اقتصادی  پیدا کردند.


اخبار برگزیده