اخبار

آقای هوشمند مدیر روابط عمومی و اموربين الملل از مصاحبه خبری جناب مهندس سيف، مديرعامل محترم شركت خدمات حمايتی كشاورزی به مناسبت هفته دولت خبر داد:

خلاصه ای از نشست خبری مديرعامل محترم شركت خدمات حمايتی كشاورزی جناب مهندس سيف با اصحاب رسانه:

باشگاه کشاورزان، شركت خدمات حمايتی كشاورزی با خط ارتباطی 1559 ظرف هفته آینده در اكثر استانهای کشور قابل استفاده خواهد شد، از مزایای این سامانه تلفنی، ارائه اطلاعات و به روز کردن دانش کشاورزان و در عین حال گرفتن اطلاعات کشاورزی جهت تکمیل چرخه دانش و رفتار زراعی، كشاورزان محترم است.

جناب مهندس سيف در ادامه گفتند: ارائه تحلیل اطلاعات هواشناسی کشاورزی، مشاوره‌های تخصصی در حوزه تامین و مصرف نهاده های کشاورزی، ارائه آزمایشات آب و خاک و توصیه‌های تغذیه‌ای در حوزه نهاده های کشاورزی از دیگر مزایای راه‌اندازی باشگاه کشاورزان است که به راحتی از طریق تلفن در هر استان می‌توان از آن استفاده کرد.

مديرعامل محترم شركت خدمات حمايتی كشاورزی در مورد كارت اعتباری خريد نهاده های كشاورزی فرمودند: صدور کارت اعتباری خرید نهاده ها، برای رفع مشکل نقدینگی کشاورزان است و مبلغ قابل استفاده از کارت اعتباری خرید، متناسب با نیاز کشاورز، سطح زیر کشت و براساس اعتبار سنجی بانک کشاورزی تعیین می‌شود.

ضمناً این سامانه در 13 استان کشور راه‌اندازی شده است و تا هفته آینده 12 استان و تا نیمه شهریور 8 استان دیگر نیز به باشگاه کشاورزان متصل شده و خدمات یاد شده را دریافت می‌کنند.

ايشان در حوزه تامین و تدارک انواع نهاده‌های کشاورزی گفتند: در چهار ماهه اول امسال حدود ۶۰۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی میان کشاورزان توزیع شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۱.۱ درصد افزایش دارد و از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کودی که در سال زراعی جاری مورد استفاده قرار گرفته، حدود ۴۳۰ هزار تن آن وارداتی و مابقی داخلی بوده است.

 ما برنامه جدی برای تامین سموم کیفی از شرکت‌های معتبر دنیا داریم و سبد سموم كشاورزی را به لحاظ کیفی، کمی و تنوع، ارتقا خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان اینکه در سال زراعی آتی، ۲۲ نوع کود کشاورزی و ۳۸ نوع سم جدید در سبد مصرفی کشاورزان قرار خواهد گرفت، در حوزه سموم نیز مقرر شده سموم با کیفیت و کم خطر جایگزین سموم پرخطر شود و قریب به ۱۸ نوع بذر دانه‌های روغنی در سبد مصرفی تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

ايشان تصریح کردند: ما در سال زراعی جدید ۵۶۰ تن انواع بذر دانه‌های روغنی را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم تا در زمینه تولید این دانه‌ها اتفاقات خوبی رخ دهد.

مدیرعامل محترم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان اینکه ۱۱ شرکت در ۵ کشور، ۷۵ درصد سهم بذر دنیا را دارند، اضافه نمودند: یکی از شروط ما برای واردات بذر این است که پس از ورود محصول به کشور، دانش فنی آن نیز وارد شود و هیچ کدام از بذرهای وارداتی به کشور از محصولات تراریخته نیستند.

جناب مهندس سیف در مورد روند خصوصی سازی با تاکید بر اینکه خصوصی‌سازی با تعطیل‌کردن شرکت متفاوت است گفت: منظور از خصوصی‌سازی، تغییر مالکیت آن است و تعاریفی که در خصوص تعطیلی ارائه می‌شود درست نیست و ما امیدواریم این شرکت با حفظ نقش خود، مالکیت آن را به بخش خصوصی بسپاریم.

ايشان در ادامه گفتند: اصلاح ساختار، مستندسازی اموال و موارد متعددی برای انتقال مالکیت این شرکت پیش‌رو در بخش کشاورزی، انجام شده و زمینه‌های لازم برای خصوصی‌سازی آن فراهم شده است.

لينكهای مرتبط

-خبرگزاری صدا و سيما

-خبرگزاری فارس

-خبرگزاری مهر

-خبرگزاری تسنيم

-خبرگزاری ايسنا

-خبرگزاری ايرنا

-خبرگزاری ايلنا

-شبكه خبر

-فرصت امروز

-عصر اقتصاد

-وزارت جهاد کشاورزی

- تابناک

دانا 

 


اخبار برگزیده