اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام:وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه از مناطق سیل زده استان ایلام بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید یک روزه که با حضور مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی، دکتر بخشنده معاون وزیر در برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت، مهندس اکبری معاون وزیر در امور آب و خاک وزارت، مهندس فتاح الجنان مشاور وزیر و مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت، مهندس محققی مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت، مهندس سلیمانی دشتکی استاندار ایلام،دکتر میری رییس سازمان جهاد کشاورزی , حجت الاسلام دکتر ولد بیگی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان و مهندس جمالی مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی از مزارع ، باغات و ایستگاههای پمپاژ شهرستان سیروان که در پی وقوع سیل فروردین ماه 98 خسارت دیده بودند بازدید بعمل آوردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خلال این بازدید گفت: مهندس حجتی در این بازدید به آبگیری سد سیمره و خساراتی که به این مخزن وارد شده اشاره نمود، و این عامل باعث گردید خساراتی به چند روستا در شهرستانهای  لرستان و ایلام وارد شود، و نزدیک به 500 تا 600 هکتار از باغات این استان ها و همچنین مزارع کشاورزی و ایستگاههای پمپاژآب وارد شود اشاره نمودند.

میری اضافه کرد: همچنین وزیر محترم جهاد کشاورزی و هیئت همراه از باغات و مزارع کشاورزی بخش ماژین در شهرستان دره شهربازدید بعمل آوردند.

حجتی خاطر نشان نمود: تمهیدات خوبی دولت در نظر گرفته است که با پیگیری های استاندار محترم استان قرار شده است با مجری سد سیمره توافقاتی صورت پذیرد که بتوان پس از برآورد خسارت وارد شده به روستاهای حاشیه سد مذکور نسبت به پرداخت آن به روستائیان اقدام گردد.

پس از بازدید میدانی از مناطق سیل زده شهرستان سیروان جلسه ستاد مقاومتی با حضور رییس سازمان و استاندار و کلیه روسای سازمان ها و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان در محل سالن استانداری ایلام برگزار گردید، و پس از ارائه گزارش کاملی از وضعیت کشاورزی استان به وزیر ، مهندس حجتی به تلاش کارکنان سازمان جهاد کشاورزی در حوزه های مختلف بخش کشاورزی در استان پرداختند.

طبق برآوردهای انجام گرفته در پی سیل اخیر و خسارت های ناشی از آن بیش از 5054میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی و تاسیسات زیربنایی  در استان خسارت وارد گردیده است، که گزارش و مستندات آن جهت بررسی و اقدام به مقام عالی وزارت ارسال گردیده است .


اخبار برگزیده