جزئیات مقاله

مترجم: علی آل علی

 

لیندکدین بزرگ ترین پلتفرم فعال در زمینه کسب و کار  و مشاغل حرفه ای است. اکنون نزدیک به 13 میلیون برند مختلف در این شبکه اجتماعی برای جلب توجه نیم میلیارد کاربر با یکدیگر در رقابت هستند. بی شک در چنین شرایطی راه اندازی و مدیریت بهینه صفحه مان در لینکدین فرصت های بی شماری را پیش روی ما قرار خواهد داد.

در این مقاله به هفت مرحله ساده در راستای بهینه سازی صفحه مان در لینکدین و ارتقای جلوه و تاثیرگذاری برندمان در فضای آنلاین اشاره خواهیم کرد.

 

هفت توصیه برای خلق صفحه ای عالی در لینکدین

1. به روزرسانی تصویر پروفایل و بنر

تصویر پروفایل اکانت شما نخستین المان مورد توجه مخاطب است. بر این اساس تلاش برای تاثیرگذاری مطلوب از طریق بارگذاری تصاویر مناسب ضروری به نظر می رسد. براساس آمارهای رسمی تیم فنی لینکدین اکانت های تجاری دارای تصویر کاربری 6 برابر شانس بیشتر برای جذب مخاطب دارند.

به منظور افزایش جلوه حرفه ای کسب وکارمان انتخاب لوگوی برندمان به عنوان تصویر پروفایل ضروری است. همچنین توجه داشته باشید که اندازه لوگوی خود را متناسب با فضای لینکدین کوچک نمایید. در غیر این صورت فقط بخشی از لوگوی تان در معرض دید قرار خواهد گرفت.

مشخصات تصویر پروفایل ایده آل در لینکدین

• میزان پیکسل 300*300

• فرمت PNG

• حجم حداکثر 8 مگابایت

• طرح مربع

در زمینه انتخاب تصویر بنر برای برندمان همه چیز به سلیقه شخصی و پسند مخاطب بستگی دارد. در اینجا به دو نمونه کاملا متفاوت از بنرها و دلایل موفقیت هر کدام اشاره خواهم کرد.

سِفورا: ساده، براق و شیک

در لینکدین حتی طرح های ساده نیز توانایی بالایی در جلب نگاه مخاطب دارد. برند سفورا در لینکدین با تصویری ساده در قالب سیاه و سفید درست به دلیل سادگی و طراحی شیک اش توجه کاربران را جلب می کند. در حقیقت آنها نام برندشان را به سادگی در پس زمینه ای سیاه با فونت سفید رنگ تایپ کرده اند. 

ایر کانادا: فعال، تعاملی و عملی

بنر برند ایرکانادا برخلاف سفورا عناصر فعال بیشتری در خود دارد. این طرح نخستین بار برای تبلیغات شرکت پیرامون المپیک زمستانی 2018 سئول به نمایش درآمد. در این بنر علاوه بر لوگوی شرکت، هشتگ های مربوط به بازی های زمستانی نیز درج شده است. به این ترتیب ایرکانادا به راحت ترین شیوه ممکن از محتوای ضبطشده مشتریانش آگاه خواهد شد.

2. اهمیت نگارش دقیق بخش «درباره ما» و کاربرد کلمات کلیدی

انتخاب تصویر مناسب ضربه نخست را بر مخاطب به صورت کاری اعمال خواهد کرد. با این حال نتیجه نهایی را نه جلوه های بصری، بلکه متن زیبا و دقیق تعیین می کند.

ماهیت بخش «درباره ما» ارائه توضیحاتی کاربردی به مشتریان به منظور شناخت بهتر از کسب وکارتان است. خوشبختانه اکنون امکان نگارش مطلب در این بخش تا حداکثر 2 هزار کلمه وجود دارد. با این حال این به معنای نگارش مطلبی طولانی برای مخاطب نیست. نکات مهم در اینجا طراحی متن براساس زبانی ساده، شیوا و روان است. همچنین باید از کلمات کلیدی که مخاطب به دنبال آنهاست نهایت استفاده را برد.

به مانند هر بخش «درباره ما» دیگری در اینجا نیز برند شما باید به 6 سوال اساسی پاسخ دهد:

• شما چه کسی (در اینجا برندی) هستید؟

• دفتر مرکزی شما در کجا واقع است؟

• پیشنهاد شما برای مشتریان چیست؟

• ارزش های برند شما کدام است؟

• صدای برند شما چیست؟ مخاطب انتظار چه نوع گویش و جهت گیری را باید از شما داشته باشد؟

• شیوه برقراری ارتباط بیشتر با شما به منظور تعامل فراتر از سطح شبکه های اجتماعی به چه صورت خواهد بود؟

به منظور مشاهده نمونه ای مطلوب در زمینه نگارش بخش «درباره ما» سری به اکانت های برندهای مشهور در لینکدین یا سایر شبکه های اجتماعی بزنید. به نظر من برند شاپیفای در این زمینه عملکرد بسیار درخشانی داشته است.

نکته مورد علاقه من در مورد بخش «درباره ما» برند شاپیفای نحوه ارائه مفهوم «خاص بودن» به عنوان ویژگی برندشان به مخاطب است. بر این اساس پس از پایان مطالعه بخش موردنظر شما احساس مواجهه با برندی شاخص را خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که لینکدین به مانند هر شبکه اجتماعی دیگری برخی قوانین نانوشته دارد. بر این اساس نباید به سراغ ایده های قدیمی مانند به اشتراک گذاری گیف های کلیشه ای برای جلب نظر نسل جدید مشتریان بروید. البته این به معنای تلاش برای ارائه تصویری حوصله سر بر از برندمان در شبکه های اجتماعی نیز نیست. بر این اساس باید محتوای جذاب مطابق با سلیقه مشتریان تان تولید کنید.

3. توجه کافی به سایر بخش های کاربردی

براساس مطالعه موسسه Hootsuite با تکمیل بخش های اطلاعاتی جانبی اکانت مان در لینکدین شانس افزایش بازدید صفحه ما دو برابر خواهد شد. به منظور اطمینان از تکمیل بخش های جانبی پروفایل مان در لینکدین به نکات ذیل توجه داشته باشید:

• دسترسی ساده کاربران به آدرس سایت شما در بخش پروفایل تان ضروری است. بر این اساس آن را در کادر لینک و ب سایت قرار دهید.

• آدرس دفتر مرکزی یا فروشگاه تان را در لینکدین بارگذاری کنید. اگر دفترتان را به تازگی تغییر داده اید، به روزرسانی این بخش را از یاد نبرید.

• آیا برند شما ماهیت بین المللی دارد؟ در صورتی که در مقیاس محلی کار می کنید، نام کشورتان را مشخص کنید. در غیر این صورت نیز نام کشوری که دفتر مرکزی تان در آنجا قرار دارد، ذکر کنید.

• یکی دیگر از نکات مهم به هنگام تکمیل پروفایل مان در شبکه های اجتماعی اشاره به صنعت کسب وکارتان است. به این ترتیب مخاطب به خوبی ماهیت برند شما را خواهد شناخت.

• اجازه دهید کاربران با اندازه شرکت شما آشنا شوند. به این ترتیب تصویری واقعی از شما در ذهن شان نقش خواهد بست.

داشتن پروفایلی کامل به شما امکان نمایش ظاهری حرفه ای تر از برندتان را می دهد. همچنین فرآیند جست وجوی برندتان نیز برای مخاطب ساده تر خواهد شد.

4. ایجاد صفحات ویترین نمایش

اگر صفحه اصلی شما در لینکدین به مثابه دریچه ای کوچک برای نمایش ماهیت اصلی کسب وکار و ارزش های برندتان است، صفحه ویترین نمایش مخصوص تمرکز بر روی فعالیت های روزانه تان خواهد بود.

این صفحات به طور خاص برای بیان اخبار جدید و معرفی محصولات تازه برندها طراحی شده اند. بر این اساس کاربران بنابر علاقه شان امکان مراجعه به چنین صفحاتی برای پیگیری اخبار پیرامون شما و محصولات تان را دارند. اغلب برندهای تولیدی از این بخش برای نمایش محصولات تازه خود استفاده می کنند. البته شما مجبور به پیروی از سایر برندها نیستید. ارائه اخبار یا تحلیل های کاربردی پیرامون حوزه فعالیت تان از دیگر اید ه های مطلوب به حساب می آید.

سه نکته مهم: پست، پست، پست

صفحات ویترین نمایش نیاز به رسیدگی و توجه بالایی دارد. بر این اساس آنها فالوورهای مستقل از صفحه اصلی شرکت دارند و نیازمند مطالب جداگانه هستند. اگر قصد اطمینان از موفقیت آنها را دارید، باید نسبت به بارگذاری مطالب جذاب و مفید حساسیت نشان دهید. منظور من از محتوای مفید در اینجا اکتفا به متن نیست، بلکه تهیه تصاویر و ویدئوهای کاربردی نیز باید مدنظر قرار گیرد.

بخش ویترین هر برند بهترین مکان برای نمایش محتوای دارای اسپانسر مشخص است. در هر صورت برندها معمولا شمار معینی اسپانسر دارند. به منظور ترغیب آنها برای ادامه همکاری باید نام آنها را در کنار خود به مخاطب عرضه کنیم. صفحه ویترین به دلیل وجود مقاله های متعدد بهترین مکان برای ذکر یادی از اسپانسرهای مان است.

نکته پایانی در مورد این صفحات بی توجهی شمار قابل توجهی از برندها نسبت به آن است. بر این اساس با توجه به این بخش وسرمایه گذاری  بر روی آن به راحتی امکان رشد و توسعه کسب وکارمان در لینکدین را خواهیم داشت.

5. ساخت صفحه مشاغل در لینکدین

براساس گزارش موسسه Glassdoor اغلب افراد جویای شغل ترجیح می دهند با برندی که در شبکه های اجتماعی فعالیت دارد، همکاری داشته باشند. بر این اساس صفحات مشاغل لینکدین یکی از بهترین راهکارها برای نمایش فرهنگ برندمان به سایر افراد مشتاق به همکاری است.

این بخش در ذیل گزینه «Life» قرار دارد. با فعال سازی آن شما امکان بارگذاری مطالب متعدد در فرمت های گوناگون پیرامون نحوه فعالیت روزانه تان را خواهید داشت. به منظور افزایش جذب مخاطب به این بخش در هر پست تان لینک جانبی برای دسترسی به محتوای بیشتر را قرار دهید. به این ترتیب نحوه فعالیت شما در این بخش حرفه ای تر خواهد شد.

اهمیت توجه به نظر کارمندان

اگر به دنبال ارائه تصویری از برندتان به عنوان شرکتی ایده پرداز هستید، به بخش «نظر کارمندان» در صفحات مشاغل توجه کنید. در این بخش امکان بارگذاری مطالب کارمندان پیرامون موضوعات مختلف را خواهید داشت. البته در انتخاب مطالب مدنظرتان کیفیت آنها را نیز در نظر داشته باشید. در غیر این صورت هیچ کس زحمت مطالعه مقالات را به خود نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاریJumpstart ، بسیاری از افراد جویای شغل به دنبال موقعیت های کاری با امکان رشد سریع هستند. انتشار مقالات کارمندان در صفحه مرتبط با برندمان یکی از این موقعیت های تاثیرگذار بر روی تصمیم گیری افراد جویای شغل است. به این ترتیب شانس ما برای جذب نیروی انسانی ماهر به طور فوق العاده ای افزایش خواهد یافت.

جست وجوی سایر امکانات کاربردی

صفحات مشاغل دارای ابزارهای دیگری نیز هستند. اجازه دهید به برخی دیگر از آنها نیز به صورت گذرا اشاره کنم:

• امکان «ملاقات تیم» را برای پروفایل های کارمندی فعال کنید. به این ترتیب کارمندان عضو لینکدین توانایی برقراری ارتباط با کارمندان برندتان را خواهند داشت.

• نسبت به پرسش های پروفایل های کارمندی در این بخش توجه نشان دهید.

• با فعال سازی بخش ترجمه خودکار متن های کوتاه از مزیت ترجمه مطالب کوتاه تان به زبان های زنده دنیا به صورت رایگان بهره مند شوید.

به مانند صفحات ویترین در بخش مشاغل نیز باید مطالب تان را به سرعت به روزرسانی کنید. در حقیقت این بخش مکان بازنمایی میزان فعالیت بالای کارمندان تان است. یک برند موفق همیشه به کارمندان خود افتخار می کند. بر این اساس به دنبال بهترین ایده ها در این بخش باشید.

6. تلاش برای دریافت تاییدیه های لینکدین

بیش از یک میلیارد تاییدیه تا به حال در لینکدین صادر شده است. نکته مهم در خصوص این تاییدیه ها نظارت کامل لینکدین بر روی فرآیند اعطای آنهاست. بر این اساس در زمینه تقاضا برای دریافت این تاییدیه ها خجالت را فراموش کنید.
درخواست از کارمندان

اگر کارمندان شما هنوز با صفحه برندتان در لینکدین مرتبط نشده اند، آنها را به این کار تشویق کنید. همچنین برای آنها در صفحه رسمی خود توضیح زیبایی تهیه کنید. این توضیح در حقیقت معرفی نامه کارمندان شما خواهد بود. یکی از معیارهای لینکدین برای ارائه تاییدیه به اکانت ها بررسی میزان ارتباط نزدیک آنها با کارمندان شان است. به این ترتیب با تقویت ارتباط متقابل تان با کارمندان شانس خود را برای دریافت تاییدیه افزایش دهید.

درخواست از مشتریان

یکی دیگر از راهکارهای افزایش اعتبار برندمان در لینکدین برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان است. بر این اساس اگر کاربری در ذیل مقاله یا مطلب اکانت شما نظری درج کرد، از آن به عنوان فرصتی برای بهبود جایگاه برندتان استفاده کنید.

به طور مشابه اگر فردی مطلبی در مورد کیفیت مطلوب محصولات شما بارگذاری کرد، آن را در صفحه تان بازنشر دهید. این کار علاوه بر تاکید بر روی کیفیت مطلوب محصولات شرکت شما بیانگر رابطه خوب تان با مشتریان نیز هست. در این فرآیند حتی اگر تاییدیه مناسبی نیز دریافت نکنید، حداقل رابطه تان با مشتریان بسیار نزدیک خواهد شد. این امر ارزشی حتی بیشتر از دریافت تاییدیه لینکدین خواهد داشت.

درخواست از انجمن ها

برخی از معتبرترین تاییدیه ها در لینکدین از سوی انجمن های حرفه ای اعطا می شود. بر این اساس 76درصد مشتریان ترجیح می دهند به سراغ برندهایی که انجمن ها معرفی می کنند، بروند.

هرگاه رابطه یا همکاری موفقیت آمیزی با شرکتی دیگر داشتید، ذکر آن در قالب پستی در شبکه های اجتماعی و البته لینکدین ایده جالبی خواهد بود. همچنین اطلاع این فرآیند به انجمن کسب وکارتان نیز توجه آنها را به شما جلب می کند. این جلب توجه نقش مهمی در معرفی برندتان از سوی انجمن حوزه کسب وکارتان خواهد داشت. معرفی از سوی انجمن نیز به معنای کسب اعتماد بیشتر مشتریان است.

7. بررسی صفحات برتر در لینکدین

تیم لینکدین هرساله 10 صفحه برتر شرکت ها را معرفی می کند. به منظور آگاهی از نحوه فعالیت موفقیت آمیز آن شرکت ها باید صفحه شان را به دقت بررسی کرد. اگر یکی از این برندهای برتر به طور مستقیم رقیب شما در عرصه کسب وکار است، بررسی نحوه فعالیتش اهمیت بیشتری خواهد یافت. در هر صورت اقتباس از ایده های موفق برندی فعال در حوزه کسب وکارمان بسیار راحت تر از اخذ ایده ای از برندی در صنعتی دیگر خواهد بود.

به منظور آگاهی از شیوه بررسی دقیق صفحات رقبا در لینکدین به آرشیو ویدئویی سایت ما (Hootsuite) سری بزنید. در آنجا کارشناس های ما بهترین شیوه ها به منظور یافتن المان های اساسی صفحات و مهندسی معکوس آنها را بیان کرده اند. به یاد داشته باشید که اقتباس ما از ایده های رقبا نباید بسیار آشکار باشد. در غیر این صورت شرکت مقابل و مشتریان واکنش مطلوبی نسبت به اقدام ما نشان نخواهند داد.