اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر

آقای مهندس شاپور رضائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر به نقل از آقای مهندس حسین پور مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: استان بوشهر رتبه اول تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور را داراست و پیش بینی می کنیم امسال ۵۸۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در استان برداشت شود.

وی گفت: گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر برای دو فصل پاییز و زمستان کشت می شود که کشت پاییزه در سطح ۵۰۰ هزار هکتار در شهرستان های دشتستان و جم کشت می شود و برداشت آن از ابتدای آبان شروع شده و تا آخر آذر ادامه دارد. برای کشت زمستانه هم در ۹ هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین های شهرستان های دشتی، دیر، کنگان، عسلویه و دشتستان گوجه فرنگی کشت شده که برداشت آن از آذر شروع و تا اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه دارد.

آقای رضائی ادامه داد: در مجموع ۱۱۲۰۰ هکتار از زمین های استان بوشهر گوجه فرنگی کشت شده و با توجه به این که در هر هکتار ۵۲ تن گوجه فرنگی برداشت می شود، پیش بینی می کنیم از کشت امسال ۵۸۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل برداشت شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر با اضافه کردن این مطلب افزود: هدف اصلی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر، تامین و حمل به موقع کودهای کشاورزی در سطح استان و کشور است و هیچ گونه نگرانی در زمینه تامین نهاده های کشاورزی وجود ندارد.

اخبار برگزیده